יש לימודים השביתה במערכת החינוך הסתיימה: "הבנות מלאות לגבי הסכם הסייעות"

בתי הספר והגנים ישובו למוסדות הלימוד לאחר יום אחד של שביתה. השיחות שנמשכו במשך שעות ארוכות, הגיעו לסיומן עם בשורה חיובית: "הבנות מלאות לגבי הסכם הסייעות כחלק מהסכם השכר הכללי של יו"ר ההסתדרות" | מטה המאבק: בשאר הנושאים המאבק יימשך

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/23 21:07 ב באדר התשפג

השביתה במערכת החינוך הסתיימה: "הבנות מלאות לגבי הסכם הסייעות"
גן ילדים בישראל, אילוסטרציה | , צילום: Michael Giladi/Flash90

השלטון המקומי השבית היום (ה') את מערכת החינוך והשירותים המוניציפליים במחאה על "הפגיעה בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן", ובטענה כי משרד האוצר מתעלם מדרישותיו. ראשי מרכז השלטון המקומי הגיעו הערב להבנות בנוגע להסכם השכר של הסייעות, ששכרן עמד על 29 שקלים לשעה בלבד והוביל למחוסר של אלפי סייעות.

בהודעת מטה המאבק נכתב: "הגענו להבנות מלאות לגבי הסכם הסייעות כחלק מהסכם השכר הכללי של יו"ר ההסתדרות. לאור זאת, מערכת החינוך תחזור מחר לעבודה מלאה".

עם זאת, באשר לשאר הנושאים המאבק יימשך. "ביום ראשון נעלה כולנו עם משאיות פינוי האשפה ואוטובוסים צהובים לירושלים למחות על כל שאר הנושאים עליהם טרם קיבלנו תשובות ממשרד האוצר. מצפים מכולם להגיע", כך נמסר ממטה המאבק.

"מי שמשלם את המחיר הם התלמידים והם צריכים להיות במסגרות"

בשיחה עם חדשות כיפה, אמר היום סגן יו"ר הנהלת ההורים הארצית, איתי קפלינסקי, כי הדרישות של השלטון המקומי מוצדקות אך בהנהלת ההורים מתנגדים לשביתה. קפלינסקי קרא לממשלה להתערב בעניין כדי להגיע לסיכומים מהירים והוגנים.

בפתח דבריו אומר קפלינסקי כי "מבחינתו, הנהגת ההורים הארצית, הדרישות של השלטון המקומי, לתוספת משמעותית בתקצוב, של סייעות, של הסעות תלמידים, של בניית כיתות ודרישות נוספות בתחום החינוך הן דרישות מוצדקות לחלוטין ואנחנו תומכים בהן בפה מלא. המניעים שמביאים את השלטון המקומי למחאה הם מניעים מוצדקים. הצדק עימם".

בסיום דבריו אמר כי הם מצפים מראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', לשבת עם השלטון המקומי ולהגיע לסיכומים מהירים והוגנים. אי אפשר להפעיל את המערכת באותם תנאים בתקצוב הזה. אנחנו שומעים חדשות לבקרים את כל הבעיות שקשורות להפעלה, יחד עם זאת להשבית את הלימודים, בין אם זו שביתת אזהרה בת יום לשביתה ממושכת, לזה אנחנו מתנגדים".