ראיון "אם יש שביתה הלימודים צריכים להתקיים מרחוק"

סגן יו"ר הנהלת ההורים הארצית, איתי קפלינסקי, אומר כי הדרישות של השלטון המקומי מוצדקות וקורא לממשלה להתערב כדי להגיע לסיכומים: "מי שמשלם את המחיר הם התלמידים שצריכים להיות במסגרות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/02/23 15:31 ב באדר התשפג

"אם יש שביתה הלימודים צריכים להתקיים מרחוק"
חשש לשביתה , צילום: Nati Shohat / Flash 90.

השלטון המקומי השבית היום (ה') את כל פעילותו לאחר שלא הושגו הסכמות בנושא התקצוב של משרד האוצר. במסגרת העיצומים, כל השירותים של העיריות והמועצות המקומיות הושבתו דבר שהשפיע על כל מערכי השירות אך בעיקר על מערכות החינוך, שברוב חלקי הארץ הצטרפו לשביתה לאחר שארגון המורים הצטרף למחאה.

בשיחה עם חדשות כיפה, אומר סגן יו"ר הנהלת ההורים הארצית, איתי קפלינסקי, כי הדרישות של השלטון המקומי מוצדקות אך הם מתנגדים לשביתה וקורא לממשלה להתערב כדי להגיע לסיכומים מהירים והוגנים.

"מי שמשלם את המחיר הם התלמידים והם צריכים להיות במסגרות"

בפתח דבריו אומר קפלינסקי כי "מבחינתו, הנהגת ההורים הארצית, הדרישות של השלטון המקומי, לתוספת משמעותית בתקצוב, של סייעות, של הסעות תלמידים, של בניית כיתות ודרישות נוספות בתחום החינוך הן דרישות מוצדקות לחלוטין ואנחנו תומכים בהן בפה מלא. המניעים שמביאים את השלטון המקומי למחאה הם מניעים מוצדקים. הצדק עימם".

זום

"אם משביתים - הייתה צריכה להתקיים למידה מרחוק". למידה בזום. צילום: shutterstock

למרות תמיכתו בדרישות, אומר קפלינסקי כי בהנהלה מתנגדים בצורה נחרצת לשביתה וסוברים כי במצב כזה היה צריך להתקיים למידה מרחוק. "אנחנו מתנגדים לשביתה, כי מי שמשלם את המחיר אלו התלמידים שצריכים להיות במסגרות. אחרי תקופת הקורונה למדנו שאפשר גם לקיים למידה מרחוק. השלטון המקומי השבית את העבודה שלו במטרה להפעיל לחץ על המדינה אבל משרד החינוך, המעסיק של המורים, וכל אחד מהמורים היה יכול ללמד מרחוק", אומר סגן יו"ר הנהלת ההורים.

"אם משביתים - הייתה צריכה להתקיים למידה מרחוק"

עוד הוסיף ואמר כי "שמענו שקיים הסדר חדש, שבהסכם הקיבוצי החדש עם הסתדרות המורים, מורים ילמדו מרחוק רק בעתות חירום, מבחינתו המצב עכשיו הוא חירום. אם המשק מושבת זה חירום. מבחינתו הייתה צריכה להתבצע למידה בבתי הספר, כי לא היה צריך לשבות, אבל אם משביתים, הייתה צריכה להתקיים למידה מרחוק ומבחינתו זה פשוט לא לעניין להשאיר את התלמידים בבית אחרי תקופה כזאת".

נתניהו וסמוטריץ

"מצפים מראש הממשלה ושר האוצר להגיע לסיכומים מהירים". נתניהו וסמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו אמר כי "אנחנו ניתן דין לשביתה. אנחנו מצפים מהממשלה, מראש הממשלה, ושר האוצר, לשבת עם השלטון המקומי ולהגיע לסיכומים מהירים והוגנים. אי אפשר להפעיל את המערכת באותם תנאים בתקצוב הזה. אנחנו שומעים חדשות לבקרים את כל הבעיות שקשורות להפעלה, יחד עם זאת להשבית את הלימודים, בין אם זו שביתת אזהרה בת יום לשביתה ממושכת, לזה אנחנו מתנגדים".