ארבע שנים לרצח אורי אנסבכר: "הייתי בתהומות והרגשתי שהיא קוראת לי"

ארבע שנים חלפו מאז הירצחה של אורי אנסבכר. אמה, נעאה שיתפה בתחושות לאחר שהתגלה שיר שאורי כתבה: "הרגשתי שאורי אומרת לי 'אמא, את יכולה להסתכל על העולם בעיניים של חושך או להסתכל בעיניים שלי'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/23 11:05 ב באדר התשפג

ארבע שנים לרצח אורי אנסבכר: "הייתי בתהומות והרגשתי שהיא קוראת לי"
ארבע שנים לרצח | אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

4 שנים לרצח אורי אנסבאכר: לפני ארבע שנים אירע היום נורא בו נרצחה אורי אנסבכר הי"ד, מתנדבת בשירות הלאומי, על ידי מחבל אכזר ביער ירושלים בעת שיצאה לטייל להנאתה. אורי, תושבת תקוע, הייתה בת תשע עשרה במותה.

תלמידות אולפנת בני עקיבא ראש צורים, בה למדה אורי בתיכון, ערכו היום (ה') אזכרה לזכרה, ויצאו לטיול במהלכו הקימו מייצג אנושי בו הציגו את המשפט משירה של אורי - "עשי עולם של שלום". במהלך האזכרה שיתף ראש האולפנה בדברים מרגשים שסיפרה לו נעאה אנסבכר, אמא של אורי, על בתה הי"ד: "אורי הייתה מאוד מחוברת לנשמה שלה, היה לה כוח ריפוי, ואת הכוח הזה אני רוצה להביא לעולם".

אזכרה לאורי אנסבכר אולפנת ראש צורים

אזכרה לאורי אנסבכר אולפנת ראש צורים צילום: רענן כהן

"לא עשינו לה אנדרטה, אני מרגישה שאת אורי אי אפשר להנציח באנדרטה אלא בחיים"

האם הוסיפה כי חשוב לה יותר להנציח את בתה במעשים ולא באנדרטאות, "לא עשינו לה אנדרטה, אני מרגישה שאת אורי אי אפשר להנציח באנדרטה אלא בחיים, כי זה מה שהיא הייתה. זה שיצאתן החוצה - זה אורי", נעאה שיתפה בתכונות המיוחדות שאורי התאפיינה בהן, "היכולות של אורי הן נדירות, יכולות לקחת את האור והטוב ולהפוך אותם למילים ולמציאות. לכן המחווה מאוד מרגשת אותי".

"כשראיתי את כותרת השיר הצטמררתי"

בנוסף נעאה ביקשה שבמהלך הטקס יקראו שיר שכתבה בתה הנקרא "שהייה ביער" - "את השיר הזה הקראתי באזכרת השלושים שלה, אחרי שפתחתי את מגירת השירים הוא בלט לי כי הייתה לו כותרת, ואז שראיתי מה הכותרת הצטמררתי".  

האם מתארת כיצד השיר מהווה את הקריאה של אורי לצאת לעולם ולהסתכל עליו בצורה אחרת, קריאה שהכניסה עידוד לחייה בצל האבדן, "בימים ההם הייתי בתהומות ובשיר הזה הרגשתי שאורי אומרת לי 'אמא, את יכולה להסתכל על העולם בעיניים של חושך או להסתכל בעיניים שלי'".