"רוע שאין לו מקום בעולמנו": נגזר דינו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר

נגזר דינו של המחבל ערפאת רפאעיה שאנס ורצח את אורי אנסבכר. על המחבל נגזרו מאסר עולם ועוד עשרים שנה בכלא. השופט כרמל בפסק דינו: "החליט להורגה בשל היותה יהודייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 09:10 ז בשבט התשפג

"רוע שאין לו מקום בעולמנו": נגזר דינו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר
אורי אנסבכר הי"ד | , צילום: באדיבות המשפחה

נגזר דינו של המחבל: מאסר עולם ועוד עשרים שנה, זה גזר הדין שנקבע עלהמחבל ערפאת רפאעיה, שאנס ורצח באכריות את אורי אנסבכר. במתן גזר דינו של המחבל אמר השופט רפי כרמל, ראש הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים: "מעשיו הביאו חורבן למשפחתה. מדובר ברוע שאין לו מקום בעולמנו. שירת חייה של אורי הסתיימה בצעקה. עשתה רק טוב לזולת לעומת הנאשם שנטל חיים בדרך אכזרית".

הסכים להודות במעשים אך שתק בבית המשפט

המחבל רפאעיה הגיע בעבר לסיכום עם עורכי דינו כי יודה ברצח וגם באונס אך לאחר מכן בעת הדיון בבית המשפט, סירב רפאעיה להודות ובכלל לדבר וכל העת ישב בתא הזכוכית ובהה באוויר. הדבר היחיד שאמר הייתה בקשתו לשיחת טלפון. היום קיבלו השופטים את חוות הדעת כי הוא כשיר לעמוד לדין.

המחבל ערפאת רפאעיה

המחבל ערפאת רפאעיה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 לפי כתב האישום, בבוקר הרצח יצאה אנסבכר הי"ד ממרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, שבו שירתה, אל יער סמוך לעין יעל "כשברשותה צרור דפים לכתיבה". עוד עלה מכתב האישום כי "למקום הגיע הנאשם א-רפאעיה, תושב חברון בן 30 ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין. הוא הבחין באור והחליט להרוג אותה בשל היותה יהודייה.

עוד נכתב: "הוא תקף את אורי באלימות קשה ובאכזריות. אורי נאבקה בו, אך הנאשם התגבר על התנגדותה, פגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה".