"בחודש נפיץ מאד להתכונן לפעולה באיראן ובו בזמן לבצע מהפיכה משפטית"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, מודאג מהאפשרות שישראל תתקוף במתקני הגרעין האיראניים בזמן החקיקה המשפטית: "זו קריאת השכמה לפני המשך חקיקה משפטית באמוק - מה שנדרש כעת הוא בלימת חירום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 07:36 א באדר התשפג

"בחודש נפיץ מאד להתכונן לפעולה באיראן ובו בזמן לבצע מהפיכה משפטית"
איזנקוט | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע הרפורמה במערכת המשפט. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבועות האחרונים מספר דיונים חשאיים בנושא האיראני, ובהם הוחלט על עלייה משמעותית ברמת ההיערכות והמוכנות של ישראל בעניין תקיפה אפשרית במתקני הגרעין של איראן. כך דווח אמש ב"חדשות 12". בעקבות כך, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, קרא הבוקר (ד') לעצור את החקיקה ברפורמה המשפטית.

"זו קריאת השכמה לפני המשך חקיקה משפטית באמוק"

"זוהי קריאה לבלימת חירום", כתב איזנקוט בחשבון הפייסוק שלו. "מדהים לראות את הדרך שבה ממשלת ישראל מתכוננת לאירוע הדרמטי ביותר ב-50 שנים האחרונות. בחודש נפיץ מאד להתכונן לפעולה באיראן ובו בזמן לבצע מהפיכה משפטית שפוגעת בסולידריות בישראל; בביטחון, בכלכלה וביחסים עם ארצות הברית".

איזנקוט המשיך וכתב בדאגה: "זו קריאת השכמה לפני המשך חקיקה משפטית באמוק - מה שנדרש כעת הוא בלימת חירום, שינוי סדר העדיפויות ועיסוק באינטרסים הלאומים והביטחוניים של מדינת ישראל ולא בחקיקה המשפטית".

"ללא פעילות זו איראן הייתה גרעינית כבר לפני שבע עד עשר שנים"

אין זו הפעם הראשונה שאיזנקוט מתייחס לפעולות ישראליות נגד מתקני הגרעין במדינה האסלאמית. לפני מספר חודשים אמר בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה כי "ישראל מבצעת פעילות מגוונת למנוע יכולת גרעינית מאיראן, ורובה הגדול חשאי. ללא פעילות זו, אני מניח שאיראן הייתה גרעינית כבר לפני שבע עד עשר שנים". דבריו אלה של איזנקוט הוזכרו פעמיים בספרו של בנימין נתניהו, "ביבי", כהוכחה לפעולותיה של ישראל נגד איראן והניסיון שלה להפוך לגרעינית.