התמונה שתיעדה את הרגע האנושי בכנסת וחרכה את הרשת

חברי האופיזיציה הקפידו אמש להפריע בכל דרך במהלך הדיון במליאה, זאת במחאה על העברת השלב הראשון של הרפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. רגע חביב במיוחד נתפס בעדשת המצלמה כאשר יו"ר סיעת יש עתיד הגיע לאחר שהחלים מתאונה, וזכה למאור פנים וברכה לבבית מראש הממשלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/02/23 12:17 ל בשבט התשפג

התמונה שתיעדה את הרגע האנושי בכנסת וחרכה את הרשת
נתניהו מברך את יו"ר סיעת יש עתיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסעיפים הראשונים של הרפורמה לשינוי מערכת המשפט עברו אמש (ב') בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 63 מול 47 מתנגדים. בשבועות האחרונים נערכו מחאות מאורגנות והפגנות ענק ברחבי הארץ נגד הרפורמה, וחברי האופוזיציה תיארו את המהלך לתיקון חוק יסוד: השפיטה כמהמפכה שתהרוס את הדמוקרטיה. 

במהלך ההצבעה אמש נרשמו הפרעות חוזרות ונשנות של נציגי האופוזיציה, וחברי הכנסת הניפו דגלי ישראל בליווי צעקות "בושה" כאשר יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, שמחה רוטמן, עלה לנאום."גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית", כך אמרו נציגי יש עתיד ופעילים הורחקו מיציע הקהל לאחר שדפקו על הזכוכית. 

התמונה שתיעדה את היריבים ברגע של פיוס

הקואליציה והאופוזיציה ברגע קטן של חסד

הקואליציה והאופוזיציה ברגע קטן של חסד צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על אף הדרמה וצעקות ההתנגדות הבלתי פוסקות, תועד רגע חביב במיוחד של חיוכים וברכות ביו חברי הקואליאציה והאופוזיציה. חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד הגיע אמש לראשונה למשכן לאחר תקופת החלמה ארוכה, זאת לאחר תאונת הדרכים שעבר בחודש שעבר. בתמונות שתיעדו צלמי הכנסת והכתבים במקום, נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל בברכה את יו"ר סיעת יש עתיד, ושאר חברי הכנסת עומדים סביבם ומחייכים בחיבה. הרגע המדובר זכה לאינסוף תיעודים ולייקים ברשתות החברתיות, ורבים פרגנו לנבחרי הציבור על רגעי האנושיות.