בכיר בשב"כ לשעבר מזהיר: "המצב כיום חמור יותר מתקופת רצח רבין"

איש השב"כ לשעבר, דביר קריב, הזהיר מפני אירועים אלימים שיכולים להגיע עד לרצח פוליטי: "אני קורא למוחים לא להגיע למצב כזה. אל תשאירו את זה אצלכם בבטן, תרימו את הטלפון ותדווחו על זה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/02/23 09:33 ל בשבט התשפג

בכיר בשב"כ לשעבר מזהיר: "המצב כיום חמור יותר מתקופת רצח רבין"
צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

ראש השב"כ, רונן בר, ערך בימים האחרונים סבב פגישות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ כדי להרגיע את הרוחות הסוערות בעקבות העברת הרפורמה במערכת המשפט. בראיון לרדיו 103FM, טען היום (ג') איש השב"כ לשעבר, דביר קריב כי המצב כיום חמור יותר מתקפות רצח רבין.

"מדובר במשהו מאוד מאוד חריג, פעם שלישית מקום המדינה שזה קורה, הפעם הראשונה שזה קרה שכרמי גילון הזהיר לפני רצח רבין את הפוליטיקאים והוציא התראה שאנחנו בקרבתו של רצח פוליטי ואנחנו זוכרים איך שזה נגמר. לפני שנה או קצת יותר, נדב ארגמן ,ראש השב"כ לשעבר, אמר את זה בסבב הבחירות השלישי או הרביעי, שגם השיח עלול להתלהט למצב של אלימות אידיאולוגית. והפעם זו הפעם השלישית. מה שמיוחד וחריג במיוחד בפעם הזאת - שזאת הפעם הראשונה שהוא מדבר גם על אפשרות שזה יגיע מהצד השני, מצד המוחים, וזו התראה באמת חריגה", אמר קריב. 

צילום: Erik Marmor /FLASH90

"חמורה יותר מרעידת האדמה של רצח רבין"

עוד הוסיף ואמר כי "הניתוח אומר שאם החוק הזה יעבור ככתבו וכלשונו השבר ורעידת האדמה בישראל תהיה אפילו, אני אומר, ראש השב"כ לא אומר את זה, חמורה יותר מרעידת האדמה של רצח רבין. ברצח רבין נרצח ראש הדמוקרטיה הישראלית, החוק הזה, אם הוא יעבור ככתבו וכלשונו, זה אומר שהדמוקרטיה נרצחת, לא ראש הדמוקרטיה אלא הרצח יהיה של הדמוקרטיה עצמה, זה החשש של רוב העם".

בסיום דבריו, אמר קריב כי  "אני חושב שחשוב מאוד שאזרחי ישראל יזכרו את הלקח שאנחנו חייבים ללמוד ממרגלית הר שפי ומשלומי הלוי, שני אנשים שידעו שיגאל עמיר עומד לרצוח את רבין. ומרגלית ישבה בכלא על אי מניעת פשע כי היא ידעה ולא דיברה. אני קורא למוחים לא להגיע למצב כזה חס וחלילה שהם יודעים על חבר שלהם שהולך לעבור את הגבול, שהולך לעשות מעשה שחס וחלילה יוביל פה לשפיכות דמים או לאלימות אידיאולוגית קשה. אל תשאירו את זה אצלכם בבטן, תרימו את הטלפון ותדווחו על זה".