"מתעלמים מדרישותינו": התיכונים והשלטון המקומי ישבתו ביום חמישי

השלטון המקומי וארגון המורים הכריזו על שביתה ביום חמישי הקרוב לאור "התעלמות האוצר" מדרישותיהן | חיים ביבס: "אנחנו מאוחדים ונחושים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 17:06 כט בשבט התשפג

"מתעלמים מדרישותינו": התיכונים והשלטון המקומי ישבתו ביום חמישי
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השלטון המקומי הודיע היום (ב') כי הוא ישבית את המשק ביום חמישי הקרוב בטענה כי "משרד האוצר מתעלם מדרישותיו", לאחר שקיימו אסיפת חירום. שעה לאחר מכן, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי גם בתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ יצטרפו לשביתה. המשמעות היא שביום חמישי הקרוב, גני עירייה ובתי ספר על יסודיים לא ייפתחו, כל משרדי העיריות והמועצות יהיו סגורים ולא תהיה קבלת קהל, לא יופעלו שירותי ניקיון ויוקפאו כל האישורים שהעיריות מספקות.

חייס ביבס: "אנחנו מאוחדים ונחושים"

בתוך כך, באספת החירום שהתקיימה היום בהובלת יו"ר מרכז השלטון המקומי, חייס ביבס, ביחד עם שמונים ראשי רשויות, פרסמו כי הם דורשים הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד, וביטול קרן הארנונה. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר כי "אנחנו מאוחדים ונחושים. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנחנו נוקטים בצעדי פעולה".

"הצעה מקוממת והזויה שתכליתה אחת - הלאמת כספי המיועדים למתן שירותים מוניציפאליים"

בשלטון המקומי הסבירו כי משרד האוצר מבקש להביא לאישור הממשלה בחוק ההסדרים את הקמת "קרן הארנונה" מכספי השלטון המקומיות טענו כי הקרן "משקפת את התמודדות משרד האוצר עם משברים לאומיים והרצון לשמור על קופת המדינה, לא עבור התושבים. מדובר בהצעה מקוממת והזויה שתכליתה אחת - הלאמת כספי התושבים המיועדים למתן שירותים מוניציפאליים, והטלת מיסים נוספים על התושבים".

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הסבירו כי "המדינה שולטת ביותר מ-90% מהקרקעות בישראל ויכולה לקדם פתרונות אמיתיים למשבר הדיור. במקום לטפל במשבר, קופת האוצר מתעשרת על גבם של הזוגות הצעירים. השנה האוצר הרוויח 37 מיליארד שקלים ובשנה שעברה 21 מיליארד שקלים והכסף לא הוחזר לטובתם".