חצי מיליון תלמידים: החינוך העל יסודי שובת | באוצר זועמים

לאחר דחייה של שבועיים, הודיעו בארגון המורים על שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי. במשרד החינוך קוראים להידברות ומודיעים כי פעילות חטיבות הביניים תימשך כרגיל | באוצר תוקפים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/02/23 07:37 יד בשבט התשפג

חצי מיליון תלמידים: החינוך העל יסודי שובת | באוצר זועמים
בית ספר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפגנת אזהרה: בארגון המורים ישביתו היום (א') את הלימודים בחינוך העל יסודי במחאה על תנאי השכר ובדרישה לקיום משא ומתן איתם בנושא. השביתה היא שביתת אזהרה בת יום אחד שנדחתה בשבועיים, כחצי מיליון תלמידים לא יגיעו לבתי הספר.

דרישות ארגון המורים: 12 אלף שקלים למורה מתחיל

לפני כשבועייםבסיכום בין יו"ר ארגון המורים רן ארז ושר החינוך יואב קיש סוכם, כי השביתה תידחה בשבועיים על מנת לתת לשר ללמוד את הנושא ולהתחיל את המשא ומתן בין הצדדים. בארגון המורים דורשים בהסכם השכר הקיבוצי החדש שכר של 12 אלף שקלים של מורה מתחיל בחינוך העל יסודי. ארז הכריז אז כי "אנחנו דורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל-יסודי יעמוד על 12 אלף שקלים בחודש". הבוקר כאמור, שבועיים לאחר השיחה ומאחר ומשא ומתן לא החל עימם, המורים פתחו בשביתת אזהרה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז

יו"ר ארגון המורים רן ארז צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החינוך לארגון המורים, הוא קורא להם לשתף פעולה ולא להכריז על שביתות, כמו כן הודיע המשרד כי השביתה לא תחול בחטיבות הביניים. בסיכום המקורי עליו התחייב ארז סוכם כי לא תיערך שביתה עד ל-25.3 אך רק במידה וייערך איתם משא ומתן, דבר שלדבריהם לא קרה. 

משרד האוצר תוקף: "התנהלות ארגון המורים תמוהה וחסרת תום הלב"

במשרד האוצר טוענים כי פגישת משא ומתן שהייתה אמורה להתקיים אתמול בין הצדדים בוטלה על ידי ארגון המורים לאחר במשרד ביקשו דחייה של שעה במועד הפגישה. במשרד האוצר אמרו: "התנהלות ארגון המורים תמוהה וחסרת תום הלב". עוד אמרו באוצר כי: "פגישת המשא ומתן אתמול בוטלה על ידי הארגון, עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. המשרד קורא לארגון המורים למנוע פגיעה מיותרת בתלמידים ולשוב לשולחן המשא ומתן".

אסף צלאל, מנכ"ל משרד החינוך

אסף צלאל, מנכ"ל משרד החינוך צילום: דובר צה"ל