ילדי תימן: המשפחות לא לוקחות את הפיצויים מהמדינה - זו ההחלטה של סמוטריץ'

למרות שהמשפחות לא נענות להסכם שהושג עם המדינה לקבלת פיצויים, הממשלה הצביעה בעד הארכת תקופת בקשות הפיצויים לעולי תימן: "אין סיבה שהתקציב שהוקצה לפיצוי המשפחות לא ימומש במלואו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 15:09 כח בשבט התשפג

ילדי תימן: המשפחות לא לוקחות את הפיצויים מהמדינה - זו ההחלטה של סמוטריץ'
העצרת למען ילדי תימן החטופים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשנתיים החליטה ממשלת ישראל על מתן פיצויים למשפחות עולי תימן שילדיהן נחטפו, ונראה כי המשפחות לא ממההרות לממש את הפיצוי המגיע להן. למרות ההיענות הנמוכה, ובעקבות הערכה כי קיים פוטנציאל שטרם מוצה למימוש הכספים, החליטה היום (א') הממשלה להאריך את מועד הגשת הבקשות.

רק 25 מיליון שולמו מתוך 162 מיליון שהוקצו

הבקשה להארכה התקבלה מצידם של שר האוצר ושר המשפטים, והממשלה כאמור הצביעה בעד הארכת תקופת בקשות הפיצויים לעולי תימן בחצי שנה, עד לראשון בספטמבר 2023. עד כה, מתוך סכום של 162 מיליון שקלים שהוקצה למשפחות, מומשו רק 25 מיליון שקלים ו-35 מיליון שקלים נוספים צפויים להיות משולמים בהמשך בעד בקשות שהוגשו ונמצאות בבחינה.

אם ובנה במחנה העולים "עין שמר" 1950

אם ובנה במחנה העולים "עין שמר" 1950 צילום: אוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית, D200-127.

שר האוצר סמוטריץ' אמר עם אישור הבקשה: "פרשת ילדי עולי תימן, המזרח והבלקן היא פרשה כאובה שמלווה את המדינה מזה מספר עשורים. מדינת ישראל עומדת מאחורי ההתחייבות שלה לפצות את המשפחות ואין סיבה שהתקציב שהוקצה לפיצוי המשפחות, לא ימומש במלואו". הוא הוסיף כי הארכת המועד להגשת בקשות הפיצויים הוא צעד "חברתי, אנושי צודק ומתבקש. אני קורא לכל מי שזכאי לפיצויים - להגיש את הבקשה. מדינת ישראל עומדת לצידכם ותמשיך ללוות אתכם".

"קבלת הסכום תותנה במסירת התחייבות על ויתור מכל תביעה"

נזכיר כי עם אישור הענקת הפיצויים המשפחות מוותרות על היכולת לתבוע בעתיד את המדינה, ושרי הממשלה הדגישו אז כי "קבלת הסכום הכספי לכל אחד מבני המשפחה תותנה במסירת התחייבות שלו בכתב על ויתור וסילוק מכל תביעה כספית בעניין זה".