פרשת ילדי תימן: תוצאות ה-DNA חושפות שלא הייתה חטיפה

משרד הבריאות והמכון לרפואה משפחתית הודיעו כי נמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של יוסף מלמד למשפחתו | מדובר באירוע תקדימי, לאחר שבשנת 1997 נשלחו דגימות למעבדה מובילה בעולם שלא הצליחו להפיק DNA

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/22 22:44 כח באלול התשפב

פרשת ילדי תימן: תוצאות ה-DNA חושפות שלא הייתה חטיפה
צילום: פלאש 90. איזק הררי

משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית עדכנו כי בהתאם לחוק פתיחת קברים ילדי תימן מזרח ובלקן, נמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבין הפרופיל הגנטי של בני משפחתו. מדובר באירוע תקדימי, לאחר שבפתיחת הקברים בשנת 1997 נשלחו דגימות למעבדה מובילה בעולם שלא הצליחו להפיק DNA.

תוצאות הבדיקות שנערכו על ידי מומחי המעבדה הביולוגית במכון הלאומי לרפואה משפטית נמסרו בהתאם לצו שניתן ולהוראות החוק לידי בית המשפט ובאמצעותו למשפחתו של המנוח יוסף מלמד. על פי תוצאות הבדיקה נמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבין הפרופיל הגנטי של בני משפחתו.

אוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית, מחלקת צילומים D859-072.

אוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית, מחלקת צילומים D859-072. צילום: נציגי הסוכנות היהודית ועולים חדשים בשדה התעופה בלוד

השתמרות של שרידי המנוח והימצאות קרובי משפחה - אפשרו את המשך הליך הזיהוי והשוואה גנטית 

כזכור, לפני כחודש ימים בישר משרד הבריאות, כי המעבדה במכון הלאומי לרפואה משפטית הצליחה באופן תקדימי להפיק פרופיל גנטי משרידים שנלקחו בפתיחת קברו של המנוח יוסף מלמד ז"ל. בהמשך לכך נדגמו בני משפחתו מקרבה ראשונה ונמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבינם.

אם ובנה במחנה העולים "עין שמר" 1950

אם ובנה במחנה העולים "עין שמר" 1950 צילום: אוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית, D200-127.

חשוב לציין כי במקרה זה, ההשתמרות היחסית של שרידי המנוח והימצאות קרובי משפחה מדרגה ראשונה, אפשרו את המשך הליך הזיהוי והשוואה גנטית בין המשפחה לשרידים שהוצאו מהקבר. מדובר באירוע תקדימי לאחר שבפתיחת הקברים בשנת 1997 נשלחו דגימות למעבדה מובילה בעולם שלא הצליחו להפיק DNA.

 קבר נוסף של תינוק יפתח - המשפחה חוששת

כזכור, לפני כחודשיים נפתח קברו של יוסף מלמד. מלמד, תינוק בגיל שנה וחצי שנלד ב-1947, חלה ונלקח על ידי אמו לבית החולים הדסה. בבית החולים הורו להשאיר את התינוק ולחזור בבוקר, למחרת נאמר לאם שהוא נפטר ונקבר. משפחתו ביקשה לפתוח את הקבר בגלל חשש שיוסף לא קבור במקום, אחרי שקיבל צו גיוס כשמלאו לו 18 ובמשרד הפנים הוא היה רשום כישראלי ש"עזב" ולא מת.

מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה. פתיחת הקבר תעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור.