החמץ בבתי החולים בפסח מתרחק: ועדת השרים אישרה לקדם את החוק של גפני

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לקדם את החוק עליו סיכמו יהדות התורה והליכוד בהסכמים הקואליציוניים | גפני עקץ: "הוכחה נוספת עד לאן מגיע בית המשפט העליון בהתערבות שלו בנושאים שלא בסמכותו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/02/23 15:02 כח בשבט התשפג

החמץ בבתי החולים בפסח מתרחק: ועדת השרים אישרה לקדם את החוק של גפני
חמץ בבתי החולים? אילוסטרציה, צילום: pixabay

לקראת הקמת ממשלה ובמסגרת החתימה על ההסכמים הקואליציוניים ביניהן, יהדות התורה הגיעה להסכמות עם הליכוד לקדם חוק שיתיר למנהלי בתי החולים לאסור על הכנסת חמץ בפסח. היום (א') ועדת השרים לענייני חקיקה אכן אישרה את הצעות החוק של חבר הכנסת משה גפני לאיסור הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, ואת החוק שיגדיל את סמכויות בתי דין רבניים לדון בעניינים אזרחיים בהליך בוררות בהסכמת הצדדים.

החקיקה תובא בהמשך השבוע להצבעה במליאת הכנסת

גפני מסר שמדובר בהוכחה נוספת להתערבות מיותרת של בג"צ כי למנהלי בתי החולים היתה אפשרות לאסור הכנסת חמץ בחג הפסח שהוא חיוני לחולים ולחברה. לדבריו - "בג"צ התערב בסמכות לא לו".

בג"צ, בית המשפט

בג"צ, בית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על חוק בתי הדין, אמר כי "כאשר מדובר על דיון ששני הצדדים מסכימים בו לקיים בבית דין רבני, בג"צ התערב וקבע שהסכמה של הצדדים לא מועילה ועצר את זה בסמכות לא לו. זוהי הוכחה נוספת עד לאן מגיע בית המשפט העליון בהתערבות שלו בנושאים שלא בסמכותו - היום אנחנו מתקנים את זה בחקיקה שתובא בהמשך השבוע להצבעה במליאת הכנסת".

חבר הכנסת מיש עתיד, משה קינלי טור-פז, אמר על החוק: "אוי לה למדינה, אם לא תדע להתייחס למורכבות מעין זו בכלים מתאימים ותשתמש בדורסנות כדי לכפות עמדה דתית על אזרחיה".

המכתב של הורוביץ

נזכיר כי לאחר שפסיקת בג"צ בינואר 2022 התירה למעשה הכנסת חמץ לשטח בתי החולים במהלך חג הפסח, הבהיר שר הבריאות דאז, ניצן הורוביץ, במכתב למנהלי בתי החולים כי אין למנוע הכנסת חמץ לשטח בתי החולים וכי על המנהלים והעובדים לכבד את פסיקת בית המשפט. בהמשך חברת הכנסת עידית סילמן, אז יו"ר הקואליציה, איימה על הורוביץ כי מפלגת ימינה לא תוכל לקחת חלק בהכנסת חמץ לבתי החולים בימי הפסח.