אמילי עמרוסי, שירלי פינטו והרב יעקב מדן יגיעו להפגנה של יועז הנדל

תומכים ומשתתפים נוספים בהפגנה הקוראת "לאחדות ומניעת הקרע בעם, כן לאימוץ מתווה הנשיא" | להפגנה שיוזם יועז הנדל יגיעו בין השאר הרב ירמי סטביסקי, הרב אהד טהרלב וסגן השר לשעבר אביר קארה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/23 09:46 כו בשבט התשפג

אמילי עמרוסי, שירלי פינטו והרב יעקב מדן יגיעו להפגנה של יועז הנדל
יועז הנדל , צילום: Jonathan Shaul/Flash90

ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט אותה מקדמת הממשלה והקריאות הקיצוניות שנשמעות לעתים, הביאו את שר התקשורת לשעבר יועז הנדל להכריז השבוע כי "אין ברירה. הימין צריך לצאת להפגין", והסביר כי "חייבים לעצור את ההתנגשות כדי למנוע מלחמת אחים". הבוקר (ו') רשימת הדמויות שתגענה להפגנה שתתקיים במוצאי השבת בגן הפעמון - מתרחבת.

"תפקידם של אנשי ימין אחראי זה לדאוג לשלמות העם והארץ"

ליועז הנדל יצטרפו ראש השב"כ לשעבר יורם כהן, סגן השר לשעבר אביר קארה, חברי הכנסת לשעבר ניר אורבך ושירלי פינטו, פנחס ולרשטיין, הרב ירמי סטביסקי, הרב אהד טהרלב, אשת התקשורת אמלי עמרוסי, ועוד רבנים ואישי ציבור אשר תומכים ומשתתפים בהפגנה במוצש. בהודעת המארגנים נכתב: "הפגנת החירום למען איחוי הקרע בעם, קריאה להידברות ולקבלת מתווה הנשיא - על מנת למנוע מלחמת אחים". 

ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב יעקב מדן, יגיע גם הוא להפגנה במוצאי השבת: "כבר 25 שנים אני חולם על הרפורמה המשפטית הזו ואני מאוד רוצה בה, אבל האלונקה שכולנו יחד, ימין ושמאל, נושאים אותה, חשובה בעיני יותר".

יועז הנדל אמר כי הוא וחבריו מודאגים: "מדינת ישראל גדולה מכל ויכוח פוליטי. צריך לתקן את מערכת המשפט אבל ללא הסכמות החבל יקרע. אין לאף אחד מנדט לשחק עם סכנת פירוק או חלילה מלחמת אחים. תפקידם של אנשי ימין אחראי זה לדאוג לשלמות העם והארץ. בסדר הזה. לקחת את המושכות ולדאוג לעצור את הדהירה המטורפת הזאת לפיצוץ. לא למלחמת אחים - כן לאימוץ מתווה הנשיא. זאת שעה שאנו נדרשים להגן על המולדת".

הרב אהד טהרלב

הרב אהד טהרלב יגיע להפגנה | צילום: אור תורה סטון

"אין זמן לנקמנות"

בשיחה עם "חדשות כיפה" הסביר אתמול פנחס ולרשטיין מדוע ילך להפגין במוצאי השבת: "הטריגר לוויכוח הוא לכאורה המעמד המשפטי, הפרקליטות, בית המשפט העליון וכן הלאה, אבל לפי דעתי המתח שקיים בחברה הישראלית הוא הרבה יותר עמוק. הוא פחד של חלק מהחברה הישראלית". ברקע ההצעות לפשרה והידברות, חושב ולרשטיין כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לא מעוניין להגיע להסדר: "לפיד מעוניין 'לשרוף את המועדון' ולנו יש אחריות לאומית על כלל החברה הישראלית".

ולרשטיין הדגיש בדבריו שלא הימין אשם במצב: "אין לי שום ספק שחלק מהנהגת השמאל משתדלת להפחיד את החברה הישראלית החופשית שהנה 'הולכים להפוך את המדינה למשהו אחר לגמרי' ומדברים על 'דיקטטורה'. כולנו חווינו כמעט את אותה דיקטטורה באוסלו ובעקירת היישובים בצפון השומרון ובגוש קטיף. אין זמן לנקמנות ואין זמן להתעסק בדברים חשובים ככל שלא יהיו - השלום בתוך החברה הישראלית קריטי זה לא אשמתנו שנוצר מתח, אבל אחריותנו לייצר את האיחוד"