בעקבות ההחלטה על הסדרת היישובים: האו"ם בצעד נגד ישראל

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע על הצעה שניסחה איחוד האמירויות בתיאום עם הפלשתינים שדורשת מישראל להפסיק את הבנייה ביהודה ושומרון

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/02/23 08:14 כה בשבט התשפג

בעקבות ההחלטה על הסדרת היישובים: האו"ם בצעד נגד ישראל
צילום: shutterstock

בישיבת הממשלה שהתקיימה בתחילת השבוע, השרים החליטו להכשיר באופן מיידי תשעה ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים. בתוך כך, מועצת הביטחון של האומות המאוחדות צפויה להצביע ביום שני הקרוב על הצעה שניסחה איחוד האמירויות בתיאום עם הפלשתינים.

בהצעה נכתב כי "להקמת ההתנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלשתיני שנכבש בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה של חוקי המשפט הבינלאומי".

יישוב ביו"ש

יישוב ביו"ש צילום: לעמ, MILNER MOSHE

ארה"ב מגנה את הסדרת היישובים: "מחריפים את המתיחות"

נזכיר כי שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, גינה את ההחלטה ואמר כי "אנו מוטרדים מאוד מההחלטה של ישראל אתמול לקדם על פי קרוב ל-10,000 יחידות התיישבות ולהתחיל בתהליך להפיכה לחוקית של תשעה מאחזים בגדה המערבית שבעבר היו בלתי חוקיים על פי החוק הישראלי. כמו ממשלים קודמים, דמוקרטים ורפובליקנים, אנו מתנגדים בתוקף לצעדים חד צדדיים, שמחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות במשא ומתן".

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

עוד הוסיף ואמר כי "כפי שציינתי בעבר, כל דבר שמרחיק אותנו מהחזון של שתי מדינות לשני עמים פוגע בביטחונה ארוך הטווח של ישראל, בזהותה כמדינה יהודית ודמוקרטית ובחזון שלנו של אמצעי ביטחון, חירות שווים. , שגשוג וכבוד לישראלים ולפלסטינים כאחד. אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מפעולות נוספות שעלולות להסלים עוד יותר את המתיחות באזור ולנקוט בצעדים מעשיים שיכולים לשפר את רווחתו של הפלשתיני".

גורם מדיני: "לא הופתענו, יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים"

בתגובה לגינוי של ארצות הברית, גורם מדיני בכיר אמר כי "לא הופתענו מעמדת ארה"ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה"ב.