אלפי יחידות יאושרו ביו"ש: ביישוב שפונה יבנו 400 דירות

לאחר שהממשלה אישרה את הסדרת תשעת היישובים, תאשר הממשלה בניית עוד אלפי יחידות דיור. בשלב ראשון תאשר הממשלה 1,943 יחידות כאשר עוד 5,098 יקודמו. בין היישובים בהם תאושר בניה: אלון מורה, נתיב האבות וקדומים | הרשימה המלאה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/02/23 16:47 כג בשבט התשפג

אלפי יחידות יאושרו ביו"ש: ביישוב שפונה יבנו 400 דירות
נתיב האבות. תאושר בניה של 400 יחידות, צילום: Gershon Elinson/FLASH90

בנייה מאסיבית ביו"ש": לאחר שהודיעה אמש (ב') הממשלה על הסדרת תשעה יישובים ביהודה ושומרון, מהלך שספג ביקורת מארצות הברית וחלק ממדינות אירופה, מתכוונת הממשלה לאשר אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון, כך פרסם ב-ynet אלישע בן קימון. בין היתר, תאשר הממשלה בניה של כמעט 2,000 יחידות דיור ויקודמו עוד 5,000 יחידות דיור חדשות.

מאות יחידות בנתיב האבות

בין היתר, יאושרו בנייה של 100 יחידות באלון מורה ו-380 ובסך הכל יאושרו בסבב הנוכחי 1,943 יחידות דיור חדשות. גם ביישוב נתיב האבות, שחווה פינוי לפני כחמש שנים, אז פונו ונהרסו 15 מבתי היישוב, אושרו בניית 400 יחידות דיור חדשות. היישוב פני קדם שבגוש עציון יאושר ויאושרו בו 120 יחידות חדשות 

הפינוי של הבתים בנתיב האבות  

הפינוי בנתיב האבות

הפינוי בנתיב האבות צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

רשימת אישורי הבניה ביישובים:

אלון מורה - 100 יחידות

רחלים - 212 יחידות

קדומים - 380 יחידות

נתיב האבות - 400 יחידות

נוקדים - 32 יחידות

פני קדם - 120 יחידות 

אלון שבות - 60 יחידות

עינב - 179 יחידות

מבוא חורון - 100 יחידיות

דולב - 90 יחידות

זית רענן - 189 יחידות

סנסנה - 100 יחידות וורד יריחו - 45 יחידות

נוקדים, אושרו עוד 32 יחידות

נוקדים, אושרו עוד 32 יחידות צילום: Gershon Elinson/Flash90

"תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ד'"

מדובר באחת מאישורי הבנייה המשמעותיים שהיו בשנים האחרונות ובין היתר אושרו גם יחידות במעלה אדומים וכפר אדומים. אישורי היחידיות מתפרשים לאורך כמעט כל יהודה ושומרון. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בנושא: "זהו הישג חסר תקדים עבור ההתיישבות, הבטחנו ואנחנו מקיימים. אחרי שנה וחצי שתושבי יהודה ושומרון הופלו לרעה, ממשלת ישראל מאשרת 9,409 יחידות דיור. בעבודה משותפת עם ראש הממשלה ואנשיו הבאנו הישג שלא היה כמותו במשך שנים רבות. תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ד' ובנייה של בתים, אזורי תעשייה ותעסוקה ומוסדות חינוך הם לא מותרות - הם החיים עצמם".

השרים סמוטריץ

השרים סמוטריץ' וסטרוק מוקדם יורת היום צילום: Sraya Diamant/Flash90

מוקדם יותר אמר סמוטריץ' בתגובה לגינוי אישור היישובים מצידה של ארצות הברית ואמר: "אני שומע את הגינוי של חברינו הטובים מעבר לים ונעצב, אחיזתנו בחבלי המולדת מולדת ופיתוחה של ההתיישבות ראויים להוקרה ולנשיאה על נס ולא לגינוי. אין מפעל צודק ומוסרי יותר מהמפעל הציוני והמשך קידומו גם ביהודה ושומרון - ערש מולדתינו".