צפו כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד

כוחות הנדסה של צה"ל הרסו בעיר חברון את ביתו של כאמל אלג'עברי שביצע את הפיגוע בקריית ארבע בו נרצח רונן חנניה הי"ד | צפו בתיעוד

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/02/23 07:19 כה בשבט התשפג

כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד
צילום: דובר צה"ל

כוחות הנדסה של צה"ל פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בעיר חברון והרסו את ביתו של המחבל כאמל אלג'עברי שביצע את הפיגוע הירי בקריית ארבע בו נרצח רונן חנניה הי"ד בחודש אוקטובר האחרון ופצע עוד ארבעה נוספים, ביניהם עופר אוחנה, מתנדב הצלה ללא גבולות יו"ש, שנפצע באורח קשה בפיגוע.

צפו בתיעוד: 

מועצת קריית ארבע-חברון בירכה את על הפעולה ואמרה כי "מברכים את כוחות הביטחון שהרסו את ביתו של המחבל הנבזה, התגובה שלנו לאירועי טרור צריכה להיות חדה יותר ומהירה יותר. מאז הרצח המזעזע נולדו בקרית ארבע-חברון עוד עשרות ילדים, הגיעו משפחות חדשות והמועצה תמשיך לגדול ולהתפתח. בעזרת ה' שנזכה להיות עם חופשי בארצנו ושאויבנו יהיו אלו שיחיו תחת הרתעה מאיתנו".

רונן חנניה

רונן חנניה צילום: באדיבות המשפחה

משפחת הנרצח בביקורת: "החלטה שאמורה להתקבל חצי שעה אחרי פיגוע"

נזכיר כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם לפני כחודש וחצי על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל מוחמד ג'עברי שרצח את רונן חנניה הי"ד לפני כחודשיים סמוך לחסם "אשמורת" שבחברון. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו של המחבל. במשפחתו של חנניה ברכו על ההחלטה, ומנגד השמיעו גם ביקורת נחרצת.

"אנחנו מברכים את ההחלטה הנוגעת להריסת ביתו של המחבל שרצח את היקר לנו מכל", נכתב בהודעת המשפחה, "יחד עם זאת ההחלטה הזו הייתה אמורה להתקבל חצי שעה אחרי הפיגוע ולא חודשים ארוכים לאחר מכן. בנוסף אנחנו מצרים על כך שהוחלט להרוס חלק קטן מאוד מהמבנה שבו התגורר המחבל הנתעב". 

עוד נמסר מהמשפחה: "כדי להרתיע ולהכניע את האויבים שלנו, מדינת ישראל צריכה להרוס את כל הבית ולשלול תושבות לכל המשפחה והכל בתוך שעות ספורות מרגע הפיגוע ולא אחרי כל כך הרבה זמן".