צה"ל פרסם את תחקיר הפיגוע, רונן חנניה הי"ד יובא למנוחות בשעה 16:00

רונן חנניה ז"ל, הוא הנרצח בפיגוע אתמול בקריית ארבע, כך הותר לפרסום. הלוויתו תתקיים היום, בירושלים. בנו שנפצע בפיגוע אמר: "אבא שלי נפגע בראש, ראיתי אותו גוסס, מבקש ממי שיכול להגיע להלוויה שיגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 10:12 ה בחשון התשפג

צה"ל פרסם את תחקיר הפיגוע, רונן חנניה הי"ד יובא למנוחות בשעה 16:00
רונן חנניה, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע אמש (ש') בקריית ארבע: רונן חנניה הוא הישראלי שנרצח בפיגוע. חנניה שהיה עם בנו שנפצע גם הוא בפיגוע היו בדרכם לחנות מכולת סמוכה כשהמחבל פתח עליהם באש תופת, ממנה כאמור נרצח חנניה. הלוויתו תיערך היום (א') בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים.

במשפחה מבקשים מהציבור הרחב להגיע ללוויה: "אבא היה איש של חסד, איש של אהבה ומצוות, שאהב וסייע לכל אדם. אבא היה איש של שלום. הוא נרצח אתמול על ידי איש שפל, רוצח נתעב. אני רוצה שכולם יזכרו את אבא שלי, ומי שהוא היה ומבקש לכבד אותו ולהגיע להלוויה שלו בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים".

בנו של הנרצח: "מבקש ממי שיכול להגיע להלוויה שיגיע"

ביקור הרמטכ"ל בזירת הפיגוע:

הבן והאב הלכו למכולת ואז החל הירי

בראיון ל-'N12' סיפר בנו של חנניה עוד פרטים על מה שאירע בפיגוע. "הלכנו לחנות פלסטינית בחברון. ירדנו מהאוטו ואז חזרנו לאוטו. חניתי על המדרכה ועשיתי רוורס ונפתחה לעברנו אש מצד שמאל, איפה שההיה מחסום. אבא שלי אמר 'איי', כאילו הוא נפגע בראש. הייתה לו פגיעה בראש, נכנס לו הקליע מלמעלה והראש שלו נפתח. ראיתי אותו גוסס".

ארכיון.

ארכיון. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

"עד שבאו כוחות הצלה לקח כמעט 15 דקות. עשיתי חישוב גם כשדיברתי עם איחוד הצלה. הלכתי לאמבולנס ברגל. אני ברחתי לחנות מכולת", הוסיף הבן וסיפר כי פלסטינים עזרו לו לאחר שנפגע. "ערבים חבשו לי את היד שם. אחד לקח לי את הסוודר ועשה לי חוסם עורקים. אחר כך הם אמרו לנו שהכול בסדר, צאו החוצה, יש חובש. ואז נפתחה אש לעברנו שוב

"זכיתי לראות אותו ברגעיו האחרונים"

"רצנו עוד פעם ואז המחבל ירה על החלונות, וכמו שרואים בתיעוד, הרגו אותו בדריסה ואז ירו בו. היו שני מקרים של ירי שהמחבל פתח באש. אני ידעתי שאבא שלי גוסס. הוא לא תפקד. הוא נשם, היה לו דופק אבל המוח קרס. לא יודע מאיפה הכדור יצא אבל לא היה סיכוי לחיות. ראיתי את אבא שלי, זכיתי לראות אותו ברגעיו האחרונים".

מתפללים לשלומו של עופר אוחנה, הפצוע קשה בפיגוע

בתוך כך, ברשת מתפללים לשלומו של הפצוע קשה בפיגוע עופר אוחנה שמאושפז במצב קשה בבית החולים. ברשת רבים החלו לספר על תרומתו של אוחנה בפעולות רפואיות כלפי אזרחים וחיילים רבים לאורך השנים. בטוויטר אף פורסם סרטון שלו רק מיום שישי האחרון בו העניק אוחנה טיפול רפואי לחיילים שרכבם התהפך.

אוחנה מעניק טיפול רפואי לחיילים ביום שישי:

בין המתפללים לשלומו של אוחנה גם יוצר 'פאודה' ועיתונאי וואלה!, אבי יששכרוף. בציוץ שהעלה לטוויטר כתב יששכרוף על אירוע בו העניק לו אוחנה טיפול רפואי בעבר. בפוסט כתב: "מתפלל להחלמתו המהירה של עופר אוחנה, החובש שנפצע אמש בפיגוע סמוך לקרית ארבע. לפניי לא מעט שנים עופר טיפל בי כחובש במהלך התקלות בחברון. והרבה אנשים, ישראלים ופלסטינים, חייבים לעופר את חייהם". 

הציוץ של אבי יששכרוף: