ללא אף נציג של הממשלה: רונן חנניה הי"ד שנרצח בחברון הובא למנוחות

מאות הגיעו ללוות את רונן חנניה הי"ד בן ה-50 בדרכו האחרונה. רעייתו מירב אמרה בכאב: "אין לי כלום בעולם הזה בלי בעלי והבן שלי. במקום לחגוג יום הולדת 50 אתה כאן בבית עלמין" | בן גביר, שהיה שכנו של רונן ספד בהלוויה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 17:27 ה בחשון התשפג

ללא אף נציג של הממשלה: רונן חנניה הי"ד שנרצח בחברון הובא למנוחות
הלוויתו של רונן חנניה הי"ד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש סמוך לשעה 21:00 נרצח בחברון רונן חנניה הי"ד בידי מחבל ערבי. רונן הובא בשעות אחר הצהריים (א') למנוחת עולמים ומאות הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. בנו, דניאל שהיה עמו בזמן הירי שספגו ונפצע בעצמו, ספד לאביו לצד הרב הראשי דוד לאו וחברי הכנסת אמיר אוחנה, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. ממשלת ישראל לא שלחה אף נציג מטעמה להלוויה.

רונן חנניה

רונן חנניה | צילום: באדיבות המשפחה

"במקום לחגוג יום הולדת 50 אתה כאן בבית עלמין"

"אבא יקר, אני לא מאמין שאני במעמד כזה, אבל הקדוש ברוך הוא עשה לי נס ענק", אמר דניאל. "אני קורא לכל ממשלת ישראל לעשות הכל כדי שזה לא יקרה שוב. אל תרחמו על המחבלים, הם מקדשים את המוות ואנחנו את החיים".

מירב, אלמנתו של רונן אמרה בעצב רב: "בעלי היה נשמה טובה. כולם אהבו וחיבקו אותו. אני לא כועסת על אלוקים. תודה רבה להשם מאה פעמים שהבן שלי ניצל, אין לי כלום בעולם הזה בלי בעלי והבן שלי". לרונן היא אמרה: "במקום לחגוג יום הולדת 50 אתה כאן בבית עלמין".

"הגיע הזמן לתת חופש פעולה לחיילים שלנו"

חברו ושכנו של רונן, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ספד לו: "רונן עבר לגור בחברון-קרית ארבע לפני כמה שנים ומאז נפשו נקשרה במקום והמקום נקשר בו. רונן זכה לפקוד את קברי אבותינו ולא היה מאושר יותר ממנו. חברון זה מלשון לחבר, רונן היה כזה. הוא כל כך הצטער שלא הגיע לחברון בשחר נעוריו. רונן תמיד מיהר לעזור, תמיד רצה להגן, אבל הפעם כדורי המרצחים פגעו בו". 

"הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות במדינת ישראל יבינו שדם יהודי אינו הפקר. הגיע הזמן לתת חופש פעולה לחיילים שלנו. הגיעו הזמן שנוכל ללכת כאן בבטחה, בגאווה. הגיע הזמן להפסיק את ההפקרות, להפסיק לתת להם מלונות הכל כלול - שוקולודה, מרמלדה ובשר כבש. הגיע הזמן שנחזור לעצמנו. אני משתתף בצער המשפחה, מירב היקרה ודניאל היקר. נעשה הכל כדי להשיב מלחמה, כדי שרונן הי"ד יהיה הנרצח האחרון". 

"הרצח שלך הוא חילול השם נורא ואיום"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ספד: "רונן, אתה קדוש, חיית חיים קדושים בעיר האבות. 
חיית חיים קדושים של תורה של אמונה של חסד של אהבת הבריות. מסרת את נפשך בחיים ואתה מתת על קידוש השם אבל הרצח שלך הוא חילול השם נורא ואיום". 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סמוטריץ' סיים את הספדו בהבטחה להמשיך את דרכו של רונן ז"ל: "ביום רביעי המנוח היה אמור לחגוג יומולדת חמישים, ואנחנו נלך בדרכו חמישים ועוד חמישים ועוד חמישים ואנחנו נלך בדרכו ונוסיף חיים וקדושה בארץ ישראל ונמשיך לבנות את קרית ארבע ואת חברון".