סער במתקפה על איזנקוט: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת - חטפנו"

בקשתו של הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט להצביע נגד ביטול חוק ההתנתקות, עוררה את זעמם של חברי הכנסת סער, השכל וכהנא: "זאת האידיאולוגיה שלי. אתה לא יכול לבקש ממני לוותר על זה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/02/23 13:23 כג בשבט התשפג

סער במתקפה על איזנקוט: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת - חטפנו"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בישיבת סיעה של המחנה הממלכתי שהתקיימה אתמול (ב') דנו חברי הכנסת על הצעות החוק שצפויות לעלות להצבעה מחר במליאה, בין היתר, "ביטול חוק ההתנתקות" של חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד. במהלך הדיון, התפתח ויכוח חריף שחשף את הפערים האידיאולוגיים בין חברי הסיעה. 

על פי דיווח של כתב הכנסת של וואלה, יקי אמדקר, חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט ניסה לשכנע את חברי מפלגתו להצביע נגד הצעת החוק וגרר תגובות חריפות מצד חברי הכנסת גדעון סער ושרן השכל. "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו על זה", אמר סער לאיזנקוט בזעם. שרן השכל הוסיפה ואמרה כי "זאת האידיאולוגיה שלי. אתה לא יכול לבקש ממני לוותר על זה".

 ח"כ השכל

ח"כ השכל צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חבר הכנסת מתן כהנא פנה לאיזנקוט ואמר כי "מה אכפת לך אם אנחנו נצביע בעד? זה בכל מקרה יעבור. איתנו או בלעדיו". בעקבות העימות החריף בין חברי הסיעה, יו"ר המפלגה, בני גנץ, ניסה להפסיק את העימות ואמר כי "אשב עם גדעון, נדון בכך ונקבל החלטה מה עושים".

החוק לביטול חוק ההתנתקות עבר בוועדת שרים לחקיקה

נזכיר כי ביום ראשון האחרון, החוק עבר בוועדת שרים לחקיקה. החוק הועלה על ידי יו"ר הוועדה שר המשפטים יריב לוין ויוזמי החוק הם חבר הכנסת יולי אדלשטיין ושרת ההתיישבות אורית סטרוק. יחד עמם פעל בנושא ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש משא -נור בעצמו, שנאבק יחד עם אנשי חומש תחילה ומגורשי חומש ושא-נור על העברת הצעת החוק זו הכנסת השביעית. 

החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון יאפשר להחזיר את חופש התנועה לישראלים בישובי צפון השומרון: גנים כדים חומש ושא-נור, שנעקרו בגירוש בשנת 2005 יחד עם ישובי גוש קטיף. מזה 18 שנים מנהלים מגורשי חומש שא-נור וראש מועצת שומרון את המאבק לחזרה לישובי צפון השומרון.