החוק לביטול חוק ההתנתקות עבר בוועדת שרים לחקיקה

18 שנים לאחר הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, ולאחר 6 פעמים בהן ניסו להעביר את החוק לביטול חוק ההתנתקות -הבוקר עבר החוק בוועדת שרים לחקיקה | יוסי דגן: "תיקון עוול של שנים. מצפים שהחוק יבוטל לחלוטין והצדק ייעשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/02/23 15:33 כא בשבט התשפג

החוק לביטול חוק ההתנתקות עבר בוועדת שרים לחקיקה
חומש, ארכיון | , צילום: Hillel Maeir/Flash90

הבוקר (א'), 18 שנים לאחר הגירוש מגוש קטיף וארבעת ישובי צפון השומרון, עבר בוועדת שרים לחקיקה החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון

החוק הועלה על ידי יו"ר הוועדה שר המשפטים יריב לוין ויוזמי החוק הם חבר הכנסת יולי אדלשטיין ושרת ההתיישבות אורית סטרוק. יחד עמם פעל בנושא ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש משא -נור בעצמו, שנאבק יחד עם אנשי חומש תחילה ומגורשי חומש ושא-נור על העברת הצעת החוק זו הכנסת השביעית. 

"כמעט לא עצמתי עין בלילה, זה תחילתו של הבאת צדק ותיקון עוול היסטורי", אמר דגן עם האישור בוועדה. "אני מצפה שהחוק יבוטל לחלוטין, זהו מאבק שאנחנו מנהלים מזה 18 שנה וסוף סוף רואים את האור בקצה המנהרה. מגורשי חומש ושא-נור הגיבורים, שעומדים איתנו בחוד החנית במאבק הזה עוד יראו שכר לפעולתם, בני הישובים גנים כדים חומש ושא-נור עוד ישובו לגבולם".

החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון יאפשר להחזיר את חופש התנועה לישראלים בישובי צפון השומרון: גנים כדים חומש ושא-נור, שנעקרו בגירוש בשנת 2005 יחד עם ישובי גוש קטיף. מזה 18 שנים מנהלים מגורשי חומש שא-נור וראש מועצת שומרון את המאבק לחזרה לישובי צפון השומרון.

מהציונות הדתית נמסר: "זהו יום חשוב שבו ממשלת הימין מזיזה את הספינה ותומכת התיישבות. הממשלה קבעה שיש למדינת ישראל אינטרס שלימוד התורה בחומש ימשך ויוסדר".