הנשיאה האמריקאית הראשונה? 10 דברים שלא ידעתם על ניקי היילי

מה היה שמה המקורי, כיצד הגנה על ישראל מול תנועת ה BDS, ואילו חיות מחמד מגדלות בנותיה? כל מה שרציתם לדעת על ניקי היילי, שהכריזה על מועמדותה לנשיאות ארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/23 17:41 כג בשבט התשפג

הנשיאה האמריקאית הראשונה? 10 דברים שלא ידעתם על ניקי היילי
היילי בכותל, צילום: אורן בן חקון. ישראל היום

ניקי היילי הודיעה היום (ג') באופן רשמי כי היא עתידה להתמודד לבחירות בארצות הברית. היילי, מושלת צפון קרוליינה לשעבר, ובתפקידה האחרון שגרירת ארצות הברית לאו"ם, היא אחת התומכות הנלהבות ביותר שיש למדינת ישראל. לכבוד האתגר החדש שלקחה על עצמה, ושניה לפני שתהפוך לאחת הנשים המשמעותיות בעולם, ערכנו רשימה של עשרת הדברים הכי מעניינים על היילי.

1. הוריה נולדו בהודו

באופן מפתיע, ניקי היילי, שנלחמה רבות בהגירה בלתי חוקית לארצות הברית, היא עצמה בתם של מהגרים. הוריה, אג'יט סינג וראג'קאור רנדהווה גרו בפנג'אב שבהודו לפני שהיגרו לאמריקה. למרות שלפני נישואיה התנצרה, היילי עדיין ממשיכה לשמור על קשר הדוק עם המורשת המשפחתית שלה, משתתפת מידי פעם באירועים סיקים ואפילו ביקרה עם בעלה ב"הרמנדיר סהיב", המרכז הרוחני של הדת הסיקית, במהלך ביקור שערכה בהודו.

היילי שומרת על המורשת הסיקית שלה

היילי שומרת על המורשת הסיקית שלה צילום: ויקיפדיה

2. ניקי איננו שמה המקורי של היילי

היילי נולדה אמנם בארצות הברית, אבל הוריה ההודים נתנו לה את השם ההודי שובר השיניים: נימראטה ניקי ראנדווה. עם השנים רק ה"ניקי" נשאר, אבל הכמו שכבר אמרנו - עדיין החיבור למורשת המשפחתית שלה נותר על כנו. 

ניקי היילי

ניקי היילי צילום: a katz / Shutterstock.com

3. היא אחת התומכות הגדולות שהיו לישראל

ניקי היילי נודעת בתמיכתה המשמעותית בישראל. היא בין המתנגדים הבולטים ביותר לתנועת ה BDS, ובמהלך כהונתה כשגרירת ארצות הברית באו"ם הגנה על ישראל עשרות פעמים. היילי תמכה בהעברת השגרירות לירושלים, וזעמה על ההטייה באו"ם ביחס לישראל: "ההתמקדות הבלתי-פרופורציונלית והעוינות הבלתי נגמרת של המועצה כלפי ישראל מהווים הוכחה חותכת לכך שהיא פועלת ממניע פוליטי ולא מתוך הגנה על זכויות אדם". היילי אפילו הגיעה לביקור בישראל, במהלכו התפללה בכותל, ביקרה ביד ושם וסיירה בעוטף עזה. 

אחת התומכות הגדולות של ישראל

אחת התומכות הגדולות של ישראל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

4. חיות המחמד של בנותיה של היילי: צפרדעים

גם בביתה של היילי יש חיות מחמד, שבנותיה בנות העשרה מטפחות. בתה נלין אחראית על שתי צפרדעים אדומות כרס, בשם לברון ודוויין, בעוד ביתה רינה מטפלת בדג הזהב שלה, פייג'.

צפרדע

צפרדע צילום: shutterstock

5. מתגוררת באחד האיים היוקרתיים בארצות הברית

היילי מתגוררת באי היוקרתי קיוואה שנמצא בקרוליינה הדרומית. באי יש מגרשי גולף יוקרתיים, וילות מרשימות, וגם שמורות טבע, חופים, מגרשי טניס ונופים נהדרים. באי מתגוררים לצד משפחת היילי עוד כאלף תושבים נוספים, בין שכניה של היילי ניתן למצוא שחקני NBA, סופרים מפורסמים, ואנשי עסקים מצליחים.

אי

אי צילום: shutterstock

6. הייתה נשואה ללוחם בקבע

אפשר לומר שניקי היילי הייתה נשואה ללוחם בקבע-  בעלה מייקל היילי יצא במסגרת תפקידו בצבא, לסיור בן שנה באפגניסטן כקפטן במשמר הלאומי של צבא דרום קרוליינה. היחידה שלו עסקה בפיתוח עסקי חקלאי, וסייעה לחקלאים אפגנים לשפר טכניקות חקלאות ולפתח גידולי מזון, כדי להחליף את גידול פרגי האופיום הנפוץ שם, על פי ההשערה, הוא היה בן הזוג הראשון של מושלת בארצות הברית, ששירת בצבא בזמן כהונתה.

 נשואה לחייל

נשואה לחייל צילום: shutterstock

7. עובדת מאז מגיל 12

מדובר באישה שאפתנית, שמגיל צעיר החלה את דרכה בשוק העבודה. בגיל 12 היילי עבדה בניהול חשבונות בחנות הבגדים של אמא שלה, שם המשיכה לעבוד גם לאחר לימודי התואר שלה בחשבונאות. משם המשיכה לתפקידים נוספים, כחברה בוועדים של חברות, מנהלת וגזברית.

עבדה בניהול חשבונות החנות של אמה

עבדה בניהול חשבונות החנות של אמה צילום: shutterstock

8. המושלת האישה הראשונה של צפון קרוליינה

היילי התחילה את הקריירה הפוליטית שלה כחברה בבית הנבחרים של דרום קרוליינה, ואז, ב- 2010 נבחרה להיות המושלת האישה הראשונה של דרום קרוליינה. בעקבות מינוי זה היילי הוכתרה על ידי מגזין "טיים" כאחת ממאה האנשים המשפיעים ביותר בעולם.

מושלת דרום קרוליינה

מושלת צפון קרוליינה צילום: shutterstock

9. הייתה שגרירת פעילה באו"ם

בשנת 2017 היילי מונתה לשגרירת ארצות הברית באו"ם. במהלך כהונתה הגנה על ישראל, נלחמה נגד המרוץ לאנרגיה אטומית באיראן, וקראה ליחס תקיף כלפי צפון קוריאה, והזהירה שארצות הברית תטיל סנקציות קשות על רוסיה עם תפר את ריבונותה של אוקראינה בחצי האי קרים. 

היילי שגרירה באום

היילי שגרירה באום צילום: shutterstock

10. כתבה חמישה ספרים

היילי כתבה חמישה ספרים במהלך חייה. בספרה הראשון "לא יכול זה לא אופציה", חשפה היילי שהדמות ממנה היא שואבת השראה זו מרגרט תאצ'ר, ראש ממשלת בריטניה. ספריה הנוספים עוסקים בסיפור חייה, בסוגיות הבוערות בארצות הברית, ביחסים בין לאומיים, ובמנהיגות מעוררות השראה.

משועממים?

ספרים צילום: shutterstock