תתמודד מול טראמפ: ניקי היילי הכריזה על ריצה לנשיאות

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, ניקי היילי, הודיעה כי היא תתמודד בבחירות על ראשות המפלגה הרפובליקנית. בסרטון שהעלתה לטוויטר כתבה: "

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/02/23 15:15 כג בשבט התשפג

תתמודד מול טראמפ: ניקי היילי הכריזה על ריצה לנשיאות
צילום: Aharon Krohn/Flash90

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, ניקי היילי הודיעה היום (ג') כי היא תתמודד בבחירות לראשות המפלגה הרפובליקנית. היילי, תהיה הראשונה שהכריזה על מועמדתה לנשיאות, אחרי טראמפ. היילי, הידועה כאחת האוהדות הגדולות ביותר של מדינת ישראל בפוליטיקה האמריקאית, ביקרה מספר פעמים בעבר בארץ ועמדה לצד ישראל בעת שכיהנה כשגרירת ארה"ב באו"ם.

כזכור, היילי היא פרו-ישראלית בדעותיה והצהירה שבמסגרת פעילותה כשגרירה באו"ם תיאבק בהטיה הבוטה של האו"ם נגד ישראל. מאז מינויה,גינתה בחריפות מספר פעולות והתבטאויות של האו"ם כנגד ישראל, ואף איימה שארצות הברית תשקול את המשך הסיוע הכלכלי לאו"ם אם האפליה נגד ישראל תימשך. 

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר תקפה את טראמפ: "לא היינו צריכים ללכת בעקבותיו"

נזכיר כי לפני כשנתיים, היילי, התראיינה לאתר החדשות "פוליטיקו" והשמיעה ביקורת חסרת תקדים נגד הנשיא לשעבר דונלנד טראמפ. היילי, שכיהנה כשגרירה בשנתיים הראשונות לכהונתו של טראמפ, השתדלה לשמור על יחסים טובים עם הנשיא לשעבר ונחשבה לאחת התומכות הנלהבות במדיניותו, והביקורת שלה עליו כעת מפתיעה רבים.

ניקי היילי בביקור בכותל, תתמודד לנשיאות

ניקי היילי בביקור בכותל, תתמודד לנשיאות צילום: Hadas Parush/Flash90

"אנחנו צריכים להכיר בכך שהוא אכזב אותנו", אמרה היילי. "הוא הלך בדרך שהוא לא היה צריך ללכת בה, ולא היינו צריכים ללכת בעקבותיו, לא היינו צריכים להקשיב לו. אסור לנו לתת לזה לקרות שוב אי-פעם".