"מי שיעבור על החוק - יישב בבית סוהר"

חבר הכנסת דודי אמסלם התחייב כי הרפורמה במערכת המשפט תעבור למרות הביקורות והמחאות נגדה: "נשלים את המהפכה המשפטית על אפכם ועל חמתכם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/02/23 20:04 כב בשבט התשפג

"מי שיעבור על החוק - יישב בבית סוהר"
ח"כ אמסלם, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ברקע סיום ההצבעה הסוערת והמתוחה בוועדת החוקה, שאישרה הבוקר (ב') להעלות שני סעיפים מתוך הרפורמה למערכת המשפט לקריאה ראשונה, התקיימו הפגנת המתנגדים לרפורמה מול הכנסת.בנאום שנשא מעל בימת הכנסת, תקף חבר הכנסת מהליכוד, דודי אמסלם, את המתנגדים וציין כי הרפורמה תעבור למרות הביקורות והמחאות.

"אנשי השמאל הם הכי אלימים, ביריונים ושקרנים במדינה, אנחנו נלך עם הרפורמה עד הסוף - זה התפקיד של הממשלה הזאת. תראו איזה אנרכיה אתם עושים. חבורת בריונים ומסיתים להמרדה. דוד חודק אומר לירות - על מי אתה רוצה לירות? עליי, על יילדי?. נשלים את המהפכה המשפטית על אפכם ועל חמתכם ומי שיעבור על החוק יישב בבית סוהר", אמר אמסלם.

ההפגנה מול הכנסת

ההפגנה מול הכנסת צילום: ללא

חברי כנסת קפצו על שולחנות - כך הגיב נתניהו

יושב ראש ועדת החוקה שמחה רוטמן פתח הבוקר את ישיבת הכנסת במסר ממתן בעקבות הצהרתו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בו קרא לנסות להגיע לפשרה ולהידברות בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. למרות זאת, רבים מחברי האופוזיציה שמתנגדים לרפורמה, איבדו עשתונות, ופרצו במהומה ובצעקות. 

צילום: עמיאל ירחי

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לביקורות שנשמעות נגדו מחברי האופוזיציה וממתנגדי הרפורמה ואמר כי "תראו מה קרה היום בירושלים: האופוזיציה משתוללת בתוך הכנסת וחברי כנסת שלה קופצים על השולחנות, רון חולדאי מסית במפורש לשפיכות דמים, ובהפגנת השמאל קוראים לראש הממשלה "בוגד". אני קורא לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם זה. תפסיקו לדרדר בכוונה את המדינה לאנרכיה. תתאפסו על עצמכם, גלו אחריות ומנהיגות. רוב אזרחי ישראל לא רוצים אנרכיה. הם רוצים שיח ענייני ובסוף הם רוצים אחדות", אמר נתניהו.