גנץ תוקף את חולדאי: "קריאה מסוכנת, פוגעת במאבק הצודק"

האמירה המסיתה של רון חולדאי גוררת עליו ביקורתו גם מהצד שמתנגד לרפורמה - האופוזיציה, כאשר יו"ר המחנה הממלכתי גנץ תקף את דבריו ואמר שהם פוגעים במאבק. בנוסף, חבר כנסת מהליכוד הגיש תלונה במשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 15:46 כב בשבט התשפג

גנץ תוקף את חולדאי: "קריאה מסוכנת, פוגעת במאבק הצודק"
בני גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במהלך ראיון לחדשות 13 מחוץ לבית המשפט העליון אמר היום (ב') רון חולדאי ראש עיריית תל אביב כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים". אמירה זו גררה ביקורת נוקבת ברשתות החברתיות מצד עיתונאים וחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, כאשר השר בן גביר קרא ליועמ"שית לחקור אותו מיידית,  ואילו חולדאי מיהר להבהיר את דבריו.

חבר האופוזיציה בני גנץ: "הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק"

לא רק מהקואליציה ביקרו את דברי ראש עיריית תל אביב: "אנחנו בשעת חירום ואנחנו במאבק. אבל המאבק שלנו הוא על הדמוקרטיה הישראלית, ולא מאבק בינינו. הכאב והחשש מובנים ויש להם מקום, אך עלינו לעצור מיד את השיח האלים וההשתוללות משני הצדדים שעלולים לדרדר אותנו לתהום". התנער יושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, מדברי חולדאי, והזהיר: "הקריאה של חולדאי מסוכנת, איננה במקום ויותר מזה - פוגעת במאבק הצודק".

חולדאי

חולדאי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חבר הכנסת מהליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד חולדאי 

בתוך כך חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד שיתף ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב כי הגיש תלונה במשטרה נגד רון חולדאי, וקרא לכלל אנשי הציבור להתנער מדבריו.

הפגנה מול הכנסת

הפגנה מול הכנסת צילום: איתן כרמון

אחרי הביקורת הרבה על חולדאי, מיהר ראש העיר תל אביב לצייץ בחשבון הטוויטר שלו הבהרה לדבריו "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית.  בראיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים  את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת!" 

חבר הכנסת קיש הגיב להברה של חולדאי חולדאי, "אחרי שכשלת להביא מנדטים לקלפי שכחת מה זו דמוקרטיה. ההסבר שלך להסתה הבוטה שלך, גרוע יותר מההסתה עצמה. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו הקוראים לשפיכות דמים. עליכם החובה להפסיק להסית ועליכם החובה להפסיק לאיים ולסחוט באיומים"