העבודה בהטרלה ההצעה של מרב מיכאלי: אריה דרעי יהיה רשמית מעל החוק

בתגובה לחוק הצניעות שניסו לקדם בש"ס, מפלגת העבודה הקדישה הצעת חוק ל"כבודו של דרעי" | מרב מיכאלי: אנחנו מציעים לקבוע הסדר במסגרתו אריה דרעי יהיה רשמית מעל החוק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/23 17:13 יח בשבט התשפג

ההצעה של מרב מיכאלי: אריה דרעי יהיה רשמית מעל החוק
מרב מיכאלי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הגישה היום (ה') הצעת חוק לתיקון חוק יסוד הממשלה, כך שניתן יהיה למנות את אריה דרעי לכל תפקיד שיחפוץ - משום שיוגדר מעל החוק. במפלגה הסבירו כי על ידי ההחרגה הפרסונלית, יתייתרו ניסיונות הליכוד וש"ס לשנות את כל הסדרי שלטון החוק ומערכות היחסים בין הרשויות רק לצורך מינויו של אדם אחד, ובכך סדרי המשטר יישמרו, ולטענתם "אריה דרעי יוכל להמשיך לגנוב מהציבור בלי הפרעה – בהתאם לרצון הקואליציה".

עוד נכתב דברי ההסבר להצעת החוק: "בתקופה האחרונה אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים של הקואליציה לאפשר את כהונתו של אריה דרעי כשר, כאשר לצורך כך כל האמצעים כשרים: שקר לביהמ"ש בהסדר טיעון, חקיקת בזק פרסונלית וכעת חקיקה עוקפת ביקורת שיפוטית. מכיוון שברור מצעדים אלו כי הממשלה לא תעצור עד שדרעי ימונה לשר, מוצע לקבוע הסדר במסגרתו אריה דרעי יהיה רשמית מעל החוק, ותהיה מותרת לו כל עבירת רכוש שאסורה על כל השאר".

דרעי.

דרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ש"ס: "מדובר בדמגוגיה זולה"

בש"ס הגיבו ואמרו כי הם מברכים על הודעת ראש הממשלה כי הסטטוס קוו בכותל יישמר: "הכותל אינו צריך שום חוק. רוב העם היהודי מכבד את קדושת המקום, מלבד נשות הפרובוקציה שלא חדלות להפוך אותו לזירת קרב פוליטית, והכל בחסות בג"צ".

בתנועה הסבירו כי החוק במהותו הוא שימור המצב הקיים. "נאלצנו להגיש אותו לאחר הודעת בג"צ כי לא יאפשר שום דחיה בדיון. לאחר שראש הממשלה הודיע היום לראשי המפלגות כי הוא מתכוון להגיש תגובה שמשמעותה דחית הדיון, הסכמנו להסיר את החוק. 

לסיום אמרו כי מעולם לא התכוונה להטיל עונשים פליליים על לבוש או כלי נגינה בכותל. "מדובר בדמגוגיה זולה. סעיפים אלו הם העתק של תקנות הכותל משנת תשמ"א והם היו מוסרים בוועדה. כל בר דעת מבין זאת. ש"ס תמשיך להגן על קדושת הכותל ועל הזכות של כל יהודי חילוני, מסורתי, דתי וחרדי להתפלל במקום הקדוש כמנהג המקום".

ראש הממשלה נתניהו מרגיש: הסטטוס קוו בכותל ישמר

https://youtube.com/watch/QtArKfdPcdw?feature=share