סערת חוק הצניעות "חקיקה - היא פעולת פגיעה. קשה. מרחיקה. משניאה. מכעיסה"

ראש ישיבת ההסדר "אורות שאול" מתייחס לחוק הצניעות של חברי הכנסת מש"ס, אותו חשפנו ב"כיפה", ומסביר כי החוק יפגע בעם ישראל: "אסור לנו, ממש אסור, לעשות פעולות שתפגענה בקשר של עם ישראל לקב"ה, ובקשר שבין ירושלים אל הקודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 16:42 יח בשבט התשפג

"חקיקה - היא פעולת פגיעה. קשה. מרחיקה. משניאה. מכעיסה"
הרב שרלו בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

הפרסום אודות "חוק הכותל" אותו הניחו על שולחן הכנסת חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס, ממשיך להטריד רבים. בעקבות הביקורת הרבה מימין ומשמאל, וכפי שדיווחנו מוקדם יותר - החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. הרב יובל שרלו כתב היום כי החקיקה בנושא פוגעת ומביאה לשנאה בעם.

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, הזכיר הרב שרלו כי בעבר כבר כתב על הנושא, וכתב: "בשני פסוקים סיים דוד המלך ע"ה את מזמורו על ההליכה לירושלים: 'למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך - ירושלים עיר של כלל ישראל; 'למען בית ה׳ אלוהינו אבקשה טוב לך' - ירושלים עיר הקודש, בית השם. הלוואי ונגיע ליום בו שתי התנועות הרוחניות האלה - יהיו לאחדים בידינו", ביקש בתקווה ראש ישיבת ההסדר "אורות שאול".

אולם לדברי הרב, "בכאב גדול עלינו להודות - הם לא עולים היום בקנה אחד. וכיוון שהמחויבות שלנו הם לשני צדדי ירושלים - אסור לנו, ממש אסור, לעשות פעולות שתפגענה בקשר של עם ישראל לקב"ה, ובקשר שבין ירושלים אל הקודש". בסוף דבריו כתב כי החקיקה - "היא פעולת פגיעה. קשה. מרחיקה. משניאה. מכעיסה. ומנוגדת למה שאנו מצווים לעשות".

נתניהו: "הכותל יישאר בדיוק כפי שהוא היום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים, ואמר כי שמע את הכותרות על הכותל וביקש להרגיע וגם להבהיר: "הסטטוס קוו בכותל, שיקר לכל עם ישראל, יישמר כפי שהוא היום. שוחחתי גם עם חבריי, ראשי הסיעות, ומקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. וגם אם היה עולה הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים על לבוש או כלי נגינה שנכתבו לפני 40 שנה והם לא מקובלים על אף אחד. ולכן הכותל יישאר בדיוק כפי שהוא היום".