סערת חוק הצניעות: ההתקפלות של ש"ס אחרי חשיפת כיפה

גורם בכיר בש"ס אומר כי הצעת החוק הוגשה בבהילות בגלל דיון שבג"צ מסרב לדחות וציין כי סעיפי המאסר והקנס יוסרו ממנו בהקדם | יריב לוין הודיע בשיחה לראשי הקואליציה: ‏חוק הכותל לא יעלה להצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 15:03 יח בשבט התשפג

סערת חוק הצניעות: ההתקפלות של ש"ס אחרי חשיפת כיפה
צילום: Nati Shohat/Flash90.

נציגי ש"ס, חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שנועדה להסדיר בחוק את התנהגות המבקרים בכותל, וכעת ההצעה הגיעה לוועדת שרים לענייני חקיקה. על פי ההצעה, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, ביניהם לבוש לא צנוע בכותל עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים. הצעה זו העלתה ביקורת רבה ותגובות זועמות מהאופוזיציה וגם מהקואליציה.

על פי פרסום של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, גורם בכיר מאוד בש"ס אומר כי הצעת החוק הוגשה בבהילות בגלל דיון שבג"צ מסרב לדחות. עוד הוסיף ואמר כי סעיפי המאסר והקנס יוסרו ממנו בהקדם. עיתונאי "וואלה" יקי אדמקר דיווח בהמשך כי שר המשפטים יריב לוין הודיע בשיחה לראשי מפלגות הקואליציה: ‏חוק הכותל של ש"ס לא יעלה להצבעה.

מפלגת ש"ס

מפלגת ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד: "הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל"

בעקבות קידום הצעת החוק של ש"ס, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף. "החקיקה הזו אומרת דבר אחד: הכותל כבר לא של כולם. הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל. הם לא יחליטו בשבילנו מי יהודי יותר ומי פחות. אם החקיקה הזו תעבור ישראל כבר לא מדינה חופשית. במקום סמל של אחדות הכותל יהפוך לסמל של דיכוי נשים, אפליית חילונים, פירוק הברית שלנו עם יהדות העולם", כתב לפיד.

תני פרנק, מנהל מרכז יהדות ומדינה מבית מכון הרטמן אמר כי  "הכותל שייך לעם היהודי כולו. חוק השרוולים פוגע באופן מובהק בחופש הדת והפולחן של מתפללות ברחבת הכותל המערבי וקובע סטנדרט לבוש חרדי עבור כל המבקרות והמבקרים ברחבה. מדובר בהפיכה רשמית של הכותל לבית כנסת חרדי ובניכוס של אתר קדוש לכלל העם היהודי. קשה להאמין שממשלת ישראל תביע עמדה חיובית לגבי הצעה מופרכת שכזו".