בעשור האחרון: ירידה בשיעור הזוגות המתחתנים ברבנות

מנתונים רשמיים של המשרד לשירותי דת והלמ"ס עולה כי בשנת 2022 נרשמו כ-38,900 זוגות לנישואין דרך הרבנות הראשית, ירידה של 20% מאז שנת 2011

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/02/23 09:52 יח בשבט התשפג

בעשור האחרון: ירידה בשיעור הזוגות המתחתנים ברבנות
צילום: Flash90

מנתונים רשמיים של המשרד לשירותי דת והלמ"ס שהתקבלו בארגון "עתים", עולה כי מאז שנת 2010 ועד היום ישנה ירידה של 20% במספר הנרשמים לנישואין דרך הרבנות הראשית לישראל. עוד עולה כי מתוך 38,900 הזוגות שנרשמו השנה לנישואין דרך הרבנות, כ6,500 זוגות (17%) בחרו להירשם לנישואין דרך ארגונים פרטיים המוכרים למטרת רישום נישואין.

מהנתונים עולה כי אם בשנת 2011 נרשמו ברבנות לנישואין מעל 38,900 זוגות על אוכלוסייה של 5.9 מיליון אזרחים יהודיים בישראל. בשנת 2022 נרשמו מספר דומה של זוגות אך האוכלוסייה יהודית גדלה ב-20% ל-7.1 מליון אזרחים.

צילום: פלאש 90

עתים: "מדובר בהבעת אי אמון ציבורית במוסדות הרבנות"

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון "עתים" מסר כי "המגמה היא ברורה. יותר ויותר זוגות יהודיים בוחרים שלא להתחתן דרך הרבנות הראשית. מדובר בהבעת אי אמון ציבורית במוסדות הרבנות ואסור שהרבנות הראשית לישראל תמשיך להתעלם מהנתונים הללו. רק לאחרונה פורסם סקר המציין כי רק 9% מהציבור היהודי החילוני בישראל מביע אמון ברבנות הראשית".

הרב שאול פרבר

הרב שאול פרבר צילום: קוקו

עוד הוסיף ואמר כי "ההתנהלות הנוכחית של הרבנות הראשית מרחיקה את היהודים מהיהדות ופוגעת בצביון היהודי של המדינה. אנחנו קוראים לפתיחת השורות ולהרחבת האפשרות של גופים יהודיים לרשום זוגות לנישואין בישראל. מדובר בצורך לאומי מהמדרגה הראשונה".

צהר:  תופעה שעלולה להוביל להתבוללות הולכת וגוברת

בארגון רבני צהר התייחסו לפרסום הנתונים לגבי הנישואים בישראל מהם עולה כי ישנה ירידה משמעותית במספר הנישאים דרך הרבנות. "מדובר בנורית אדומה מהבהבת המבשרת על תופעת ניכור הולכת וגוברת בחוגים מסוימים. תופעה שעלולה להוביל להתבוללות הולכת וגוברת. זו שעה של שילוב ידיים, מוח ולב. ארגון רבני צהר קורא למשרד הדתות והרבנות הראשית לשתף פעולה במאמץ לשכנע ולקרב את החברה הישראלית הצעירה לנישואין כדת משה וישראל. יש הרבה נושאים בהם נוכל ללמוד האחד מהשני על הדרך בה ניתן לעודד את האמון בנישואין היהודיים המסורתיים, מתוך אחריות גדולה לגורל העם היהודי", כתבו בצהר.