זאת הסיבה לעיכוב המשמעותי בפרסום תאריכי בחינות ההסמכה של הרבנות

העיכוב המשמעותי בפרסום תאריכים לבחינות ההסמכה של הרבנות הראשית הגיע בעקבות ההתפתחויות בעתירה לפתיחת מערך בחינות ההסמכה לנשים | יו"ר עתים: "כולי תקווה שמדובר בעניין טכני ולא קשור להתקדמות החיובית בעתירתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 14:56 י בשבט התשפג

זאת הסיבה לעיכוב המשמעותי בפרסום תאריכי בחינות ההסמכה של הרבנות
הרבנים הראשיים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יותר משנתיים וחצי חלפו מאז הודיע היועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, כי המדינה תפעל להקמת מערך בחינות תורניות חלופי שיהיה פתוח באופן שווה גם לנשים. לפני כחודש וחצי ולראשונה אי פעם, נשים ניגשו לבחינות ההסמכה הרשמיות שעורכת הרבנות הראשית לגברים. בקרוב אמורים היו להתפרסם תאריכים נוספים לבחינות ההסמכה של הרבנות, אולם נוצר עיכוב זאת לאור התפתחויות בעתירה לפתיחת מערך בחינות ההסמכה לנשים.

על אף הנוהג, הרבנות הראשית לישראל טרם פרסמה את מועדי בחינת ההסמכה לרבנות השנה. מדובר בצעד חריג שכן תהליך הלימוד למבחנים תלוי באופן ישיר במועד הבחינה.

קרוב לארבע שנים מתנהלת עתירה בבית המשפט לכך שנשים גם יוכלו לגשת לאותם המבחנים. הממשלה הקודמת הקימה מערך מבחנים מקביל אשר מיועד לתת מענה בעיקר לנשים, אך העתירה קוראת לאפשר לנשים לגשת לבחינות במערך ההסמכה הרשמי של הרבנות, זאת מבלי לבקש שיוסמכו כמו הגברים. הרב הראשי יוסף קבע כי יפסיק לגמרי את מערך הבחינות ככל שבית המשפט יקבע שנשים יוכלו לגשת לבחינות ההסמכה הרגילות. 

הרב שאול פרבר, יו"ר עתים, אמר היום כי המשך קיומן של בחינות ההסמכה "קריטי על מנת לשמר ולחזק את עולם ההלכה והקהילות בישראל". הרב פרבר אמר כי הוא בטוח שהרבנות הראשית והשר לשירותי דת "עושים ככל שביכולתם על מנת למצוא פתרונות ראויים ומהירים ככל הניתן ויפרסמו את מועדי הבחינות. כולי תקווה שמדובר בעניין טכני ולא קשור להתקדמות החיובית בעתירתנו לפתיחת מערך הבחינות לנשים גם כן".

ברבנות הראשית בחרו שלא להגיב לכתבה.