יהדות התורה באיום על נתניהו: אם תתפשר - אין קואליציה

בכירי המפלגה החרדית העבירו מסר לראש הממשלה כי אם הוא יוותר על הרפורמה במערכת המשפט - הם לא יהיו חלק מהקואליציה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/02/23 07:22 יח בשבט התשפג

יהדות התורה באיום על נתניהו: אם תתפשר - אין קואליציה
צילום: Flash90

הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין מעוררות סערה בחודש האחרון: יזמים מודיעים על ירידתם מהארץ, בערים רבות מתקיימות הפגנות נגד הרפרומה ובשמאל חוששים מפגיעה בדמוקרטיה. חלקים מהאופוזיציה פנו לראש הממשלה, בנימין נתניהו כדי לנסות להגיע לפשרה בנושא, אך יש חלקים בקואליציה שפחות מעוניינים בכך. 

על פי פרסום של הכתב זאב קם, בכירים ביהדות התורה העבירו מסר מאיים לראש הממשלה כי אם הוא ייסוג מהרפורמה או יוותר על עקרונותיה המרכזיים - הם לא יהיו יותר חלק מהקואליציה. אמירות דומות נשמעות גם מצד מפלגות נוספות בקואליציה.

הישג לאופוזיציה: נדחו ההצבעות על הרפורמה המשפטית

חבר הכנסת שמחה רוטמן, המשמש כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מקדם בימים האחרונים  את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, זאת כחלק מהרפורמה המשפטי בעקבות הדיון שהתקיים היום (ד') שהתארך ונגמר ללא הצבעה, החליט יו"ר הוועדה כי חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא יגיע היום למליאה והוא ידחה ליום שני הקרוב. 

שמחה רוטמן, מאיץ את הרפורמה

שמחה רוטמן, מאיץ את הרפורמה צילום: Ben Hakoon/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ברך את חברי האופוזיציה ואמר כי "אנחנו לא נוותר. כבר היום הצלחנו לדחות את ההצבעות בוועדת חוקה ושוב שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית. נתווכח, נגיד את עמדתנו בכל מקום, יוציאו אותנו ונחזור. זו המדינה שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס אותה".