הפרופסור הסרוג מבר אילן יוזם פשרה לרפורמה המשפטית

פרופסור ידידיה שטרן, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים, משיק קמפיין חדש של המכון למדיניות העם היהודי: הידברות ופשרה סביב הרפורמה המשפטית. "הרוב הדומם חייב להשמיע את הקול שלו. גם נבחרי הציבור צריכים לדעת, זה או מלחמה או אחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 12:33 יד בשבט התשפג

הפרופסור הסרוג מבר אילן יוזם פשרה לרפורמה המשפטית
ידידיה שטרן. נשיא המכון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין מעוררות סערה: יזמים מודיעים על ירידתם מהארץ, בערים רבות מתקיימות הפגנות ובשמאל חוששים מפגיעה בדמוקרטיה. על רקע זה, נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג בימים האחרונים הצעה למתווה פשרה ויצא בקריאה להידברות.

בתוך כך, המכון למדיניות העם היהודי (JPPI) פתח הבוקר (א') בקמפיין ציבורי גדול הקורא להידברות ופשרה סביב הרפורמה המשפטית שמציעה הממשלה החדשה. המכון אוסף מאות אלפי חתימות מהציבור על עצומה ציבורית הקוראת להגיע להידברות אשר תוגש לנשיא המדינה, ליו"ר האופוזיציה וראש הממשלה. שורה של אישי ציבור בולטים כבר חתמה על העצומה. 

דוברות

דוברות צילום: דוברות

רוב הישראלים מעריכים שקיים סיכוי לאלימות ושליש מהם חוששים ממלחמת אחים

לאחרונה המכון ערך סקר, ממנו עולה תמיכה ציבורית רחבה בעמדה של הגעה לפשרה והידברות, גם בקרב התומכים ברפורמה וגם בקרב המתנגדים לה. במכון מזהים כי בישראל קיים רוב דומם החושש ממלחמת אחים ורוצה שנבחרי הציבור יכנסו למהלך של הידברות.

עם השקת הקמפיין אמר פרופסור ידידיה שטרן, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים בבר אילן וכיום נשיא ה-JPPI, "רוב הישראלים מעריכים שקיים סיכוי לאלימות ושליש מהם חוששים ממלחמת אחים. אלו נתונים שלא ידענו כמותם בעבר. אור אדום מהבהב. ישראל ידעה להתגבר על משברים קשים בעבר; נצליח לעבור את המשבר הנוכחי רק באמצעות הידברות שתביא לפשרה. הרוב הדומם חייב להשמיע את הקול שלו. גם נבחרי הציבור צריכים לדעת זה או מלחמה או אחים".