בדרך לפשרה עם נתניהו? ההצעה החדשה של לפיד

ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד משנה כיוון והיום הוא מודיע כי הציע פשרה בכל הקשור לרפורמה המשפטית שמקדמים בליכוד באמצעות צוות נשיאותי מיוחד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/23 15:10 א בשבט התשפג

בדרך לפשרה עם נתניהו? ההצעה החדשה של לפיד
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה משנה כיוון וחושף לראשונה כי בכוונתו להגיע לפשרה בנושא הרפורמה המשפטית, זאת באמצעות הידברות עם הנשיא. "הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת".



בדבריו, הדגיש לפיד כי "אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אין מערכת שאין מה לתקן בה, אבל רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה".



"אם רוצים לשפר ולתקן את ליבת מערכת שלטון החוק שלנו, מי שמתקן צריך להיות מעל לכל חשד. התיקון לא יכול להיעשות בידי נאשמים ומורשעים. הוא לא יכול להיעשות בידי מי שיש להם אינטרסים זרים. הוא לא יכול להיעשות בחופזה, בלי איזונים ובלי בלמים, כדי לפתור בעיות פוליטיות".

יו"ר יש עתיד הסביר כי ועדה נשיאותית תוכל לשמוע את כל הצדדים, את בית המשפט, את הממשלה, את האופוזיציה, את האקדמיה. "במקום הדהירה הפרועה שאנחנו רואים היום, היא תקיים הליך סדור שבסופו תונח על השולחן הלאומי הצעה מאוזנת שתשפר במקום להרוס, תתקן במקום לשבור".