המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט מגיעה ליהודה ושומרון

במוצאי שבת הקרוב מתארגנת הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט באפרת: "חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים יחד שומרים ושומרות על הבית המשותף"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/02/23 08:28 יז בשבט התשפג

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט מגיעה ליהודה ושומרון
ההפגנה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרפורמה במערכת המשפטית של שר המשפטים, יריב לוין, מסעירה את מדינת ישראל בחודש האחרון. בשבועות האחרונים, מתקיימת הפגנת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט בה לוקחים חלק כמה מחברי האופוזיציה, בניהם מי שעומד בראשה, חבר הכנסת יאיר לפיד. בתוך כך, במוצאי שבת הקרוב, ההפגנה תגיע גם למועצה המקומית אפרת שבגוש עציון.

"גם בגוש עציון נאבקים ברפורמה שקורעת את העם. חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים, אשכנזים וספרדים, נשים וגברים, נוער ומבוגרים יחד שומרים ושומרות על הבית המשותף", נכתב בהודעה.

נתניהו חשף: "הרצוג התקשר, אמרתי לו שהכתובת היא יריב לוין"

סוגיית התעסקותו של ראש הממשלה נתניהו ברפורמה המשפטית העסיקה בשבוע האחרון את ראשי הקואליציה והיועצת המשפטית לממשלה. במכתב שללחה היועצת לנתניהו, הבהירה לו כי אינו רשאי לעסוק ברפורמה המשפטית, בתגובה שלחו אליה ראשי הקואליציה מכתב תשובה בו דחו את טענותיה על הסף. אבל ביום שני האחרון, בישיבת סיעת הליכוד, חשף נתניהו כי מי שמנהל את הדברים הוא שר המשפטים לוין.

נתניהו עם יריב לוין

נתניהו עם יריב לוין צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בישיבת הליכוד סיפר נתניהו לשרים כי לאחרונה התקשר אליו הנשיא הרצוג וביקש לדבר איתו על סוגיות הרפורמה, בתגובה הפנה אותו נתניהו ללוין: "הנשיא הרצוג פנה אליי בעניין הרפורמה ואמרתי לו שהכתובת לעניין הזה היא שר המשפטים יריב לוין. הוא שחזה, הוא שהכין והוא שמעביר יחד עם יו"ר ועדת החוקה בכנסת את הרפורמה הזאת להשלמה", כך חשף העיתונאי יהודה שלזינגר.