הרצוג לארדואן: "מאוחדים ברצון שלנו לסייע"

נשיא המדינה שוחח עם נשיא טורקיה בעקבות אסון רעידת האדמה הקשה שפקד את מדינתו | ארדואן הודה להרצוג והביע תנחומים על הפיגוע הרצחני בנווה יעקב

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/02/23 18:53 טו בשבט התשפג

הרצוג לארדואן: "מאוחדים ברצון שלנו לסייע"
הרצוג וארדואן, צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שוחח הערב (ב')  עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן, וביקש לחזק אותו ואת העם הטורקי כולו בעקבות אסון רעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה והאזור במהלך הלילה. 

נשיא המדינה העביר תנחומיו בשם העם בישראל לנשיא הטורקי ולעם בטורקיה וציין כי בהנחיית ראש הממשלה והגורמים המוסמכים תצא כבר הלילה משלחת חילוץ והצלה גדולה ומצויידת היטב מטעם מדינת ישראל למוקד האסון. עוד הוסיף כי באירוע בו השתתף היום, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד ואלו סיכמו כי אנו בישראל מאוחדים ברצון שלנו לסייע לטורקיה ככל שיידרש. 

ארדואן הביע תנחומים על הפיגוע הרצחני בנווה יעקב

נשיא טורקיה הודה לנשיא המדינה על התנחומים ועל משלחת החילוץ, והדגיש כי הסיוע יעזור מאד לכוחות הרבים שפועלים בטח כבר שעות ארוכות. עוד הדגיש כי הוא מודה על העמידה של ישראל לצד חברתה טורקיה, בזמנים קשים אלו. בשיחה העביר נשיא טורקיה נתונים עדכניים לנשיא המדינה על מימדי האסון וציין כי זו רעידת האדמה הגדולה ביותר בהיסטוריית הרפובליקה התורכית. בסוף דבריו ביקש נשיא טורקיה להביע את תנחומיו העמוקים לעם בישראל על הפיגוע שארע בשבוע שעבר בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים.

צילום: shutterstock

"ענפי זית": משלחת הסיוע של ישראל תמריא לטורקיה

בתוך כך, הערב תמריא משלחת "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה. המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע.  כוח ראשון יצא לטורקיה כבר בשעות אחר הצהריים ויקלוט את המשלחת כשתנחת במקום.

משימת המשלחת כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת החילוץ: אל"מ במילואים גולן ואך 

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת. מפקד חטיבת החילוץ וההצלה, אלוף-משנה אלעד אדרי, אחראי על תחום החילוץ וההערכות הלוגיסטית.  כמו כן, חיל הרפואה נערך להוצאת משלחת להקמת בית חולים שדה בשטח, במידה ויוחלט כי יש בכך צורך ובהינתן הנחיית שר הביטחון.