מאות הרוגים ברעידת האדמה בטורקיה: בישראל נערכים לשלוח כוחות חילוץ

לפנות בוקר רעדה האדמה בטורקיה וסוריה בעוצמה חריגה של 7.7 בסולם ריכטר. מימדי האסון מתחילים להתברר ועד כה דווח על מאות מתים, אלפים עדיין לכודים מתחת להריסות | גלנט: "ערוכים להציע כל סיוע שידרש"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/02/23 09:30 טו בשבט התשפג

מאות הרוגים ברעידת האדמה בטורקיה: בישראל נערכים לשלוח כוחות חילוץ
רעידת אדמה בטורקיה. ארכיון, צילום: shutterstock

רעידת אדמה בטורקיה: רעידת אדמה עוצמתית במיוחד בסולם 7.7 בסולם ריכטר פקדה את צפון מערב טורקיה לפנות בוקר (ב'). על פי הדיווחים המגיעים מהמדינה, עד כה נספרים מאות גופות של אנשים כשעל פי ההערכות, אלפים רבים עדיין לכודים מתחת להריסות. שר הביטחון יואב גלנט, הורה לצה"ל להיערך לשליחת משלחת סיוע לטורקיה.

תיעוד מרעידת האדמה בטוריה:

רעידת האדמה הורגשה כ-30 קילומטרים מהעיר גזיאנטפ בצפון מערב טורקיה, בסמוך יחסית לגבול עם סוריה שגם בה הורגשה הרעידה. השלטונות בטורקיה הכריזו על מצב חירום לאומי והנשיא ארדואן אמר לאזרחי המדינה כי "צוותי חילוץ והצלה נשלחו מיד לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה. אנו מקווים שנעבור את האסון הזה יחד בהקדם האפשרי ובמינימום נזק". על מימדי האסון אמר ארדואן: "בלתי אפשרי כרגע להעריך את היקף האבדות והנזק".

רעידת אדמה בטורקיה. ארכיון

רעידת אדמה בטורקיה. ארכיון צילום: shutterstock

צה"ל נערך לשליחת משלחת סיוע

בתוף כך, בישראל נערכים לשליחת משלחת חילוץ למדינה במידה ותתבקש לכך. שר הביטחון גלנט הורה לצה"ל ומשרד הביטחון להערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף. "כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שידרש" אמר גלנט, "מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים".

חילוץ והצלה. ארכיון

חילוץ והצלה. ארכיון צילום: Gili Yaari /Flash90

שר החוץ אלי כהן הביע תנחומים בשם מדינת ישראל והציע סיוע למדינה: "בשם מדינת ישראל אני מבקש להביע צער עמוק בפני העם הטורקי על רעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את דרום טורקיה. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים. הנחיתי את משרד החוץ להוביל תוכנית סיוע מהירה לטורקיה להתמודדות עם האסון הקשה".