נתניהו חושף: נשלח סיוע לסוריה

ראש הממשלה חשף בהצהרה משותפת של ראשי הקואליציה כי ישראל תעניק סיוע הומניטרי לטורקיה ולסוריה בעקבות רעידות האדמה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/02/23 15:27 טו בשבט התשפג

נתניהו חושף: נשלח סיוע לסוריה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שתי רעידת אדמה עוצמתית במיוחד  פקדו את צפון מערב טורקיה היום (ב') ועל פי הדיווחים המגיעים מהמדינה, עד כה נספרים מאות גופות של אנשים ומעריכים כי אלפים רבים עדיין לכודים מתחת להריסות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו חשף בהצהרה משותפת של ראשי הקואליציה כי ישראל תעניק סיוע הומניטרי לטורקיה ולסוריה בעקבות רעידות האדמה.

"אנחנו קיבלנו ביממה האחרונה קיבלנו פנייה ממשלת טורקיה לסיוע. באחר הצהריים והערב יצאו משלחות בהנחייתי של חילוץ הצלה ועזרה רפואית. אנחנו קיבלנו גם מגורם מידני לעזרה הומניטרית מסוריה, אני אישרתי את זה", אמר נתניהו.

רעידת אדמה בטורקיה. ארכיון

רעידת אדמה בטורקיה. ארכיון צילום: shutterstock

"פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל"

ראש הממשלה התייחס במהלך ההצרה המשותפת למכתבה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ששלחה לשר המשפטים, יריב לוין בו הביעה את חוות דעתה בנוגע לטיוטת תזכיר חוק יסוד השפיטה. "אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה. פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות. אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה", אמר נתניהו.

בהרב מיארה

בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה".