בנק ההשקעות האמריקאי: הסיכון להשקעות בישראל עולה

בנק ההשקעות האמריקאי "ג'יי פי מורגן" פרסם דוח לפיו ישנם סיכונים בהשקעה בישראל, ואחת הסיבות היא הרפורמה במערכת המשפט | הדוח נשלח הלמשקיעים ולקוחות בעולם, להם נכתב כי זו עמדת הבנק הרשמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/23 09:42 יב בשבט התשפג

בנק ההשקעות האמריקאי: הסיכון להשקעות בישראל עולה
לוין ורוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דוח של בנק ההשקעות האמריקאי "ג'יי פי מורגן" שפורסם היום (ו') מלמד כי הסיכון להשקעות בישראל עולה על רקע הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו במערכת המשפט. לטענת מחלקת המחקר של הבנק, אחד ההיבטים המרכזיים שיש לקחת בחשבון הוא אפשרות לתקופה לא קצרה של חוסר ודאות כאן בישראל, לצד פרמיית סיכון גבוהה. 

במחלקת המחקר ציינו כי תנודתיות הנכסים בישראל גדלה בתקופה האחרונה, בעקבות אי היציבות הפוליטית ובשל החששות מהמהפכה המשפטית. הדוח נשלח הלילה למשקיעים ולקוחות בעולם, להם נכתב כי זו עמדת הבנק הרשמית. בבנק ההשקעות הבהירו כי לצד האזהרה יש לקחת בעירבון מוגבל את "השפעות ההתלקחות גיאו-פוליטית בישראל". 

במפלגת יש עתיד, הגיבו לפרסום ותקפו את נתניהו: "בגלל הסתבכויות אישיות נולדה ההפיכה המשפטית. בגלל ההפיכה המשפטית כולנו נשלם ביוקר".

סניף ג

סניף ג'יי פי מורגן בלונדון | צילום: shutterstock

נתניהו: "המהלכים שלנו יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות"

בשבוע שעבר כינסו נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסיבת עיתונאים בנושא, ואליהם הצטרפו שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן. הארבעה השיבו לטענות כי הרפורמה תפגע בכלכלה הישראלית. "שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה", קבע נתניהו בפתח דבריו.

"המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה". עוד הוא אמר כי "כבר היינו בסרט הזה. יריבנו הזהירו שאם לא נעשה ויתורים זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההפך הגמור קרה". נתניהו הוסיף: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה... אנחנו מגבשים חבילה של רפורמות ענקיות שיובאו בצמוד לחוק ההסדרים, כאלה שיחזקו את התחרות ויקלו מאוד לעשות עסקים בישראל".

סמוטריץ': "ישראל היא המקום הנכון ביותר לשים את הכסף"

שר האוצר אמר במסיבת העיתונאים: "יש קלישאה שחוקה ששקר שחוזרים עליו שוב ושוב הופך לאמת, וביחס לכלכלה ולדמוקרטיה הישראלית - גם מיליארד שקרים לא יהפכו לאמת. נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן