היועמש"ית לנתניהו: "הימנע ממעורבות בשינויים במערכת המשפט"

במכתב ששלחה בהרב מיארה לנתניהו, היא דורשת ממנו לא לעסוק ברפורמה במערכת המשפט גם לא על ידי שליחים. הדרישה - עד שלא יסדיר את הסכם ניגוד העניינים: "בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/02/23 09:36 יא בשבט התשפג

היועמש"ית לנתניהו: "הימנע ממעורבות בשינויים במערכת המשפט"
היועמ"שית, צילום: Shir Torem/Flash90

מכתב היועמ"שית לנתניהו: היועצת המשפטית לממשלה דורשת מנתניהו להפסיק לעסוק בנושאים משפטיים ובתוכם הרפורמה במערכת המשפט, זאת מאחר וטרם הסדיר את חוות הדעת המשפטית בנוגע לניגוד העניינים בו הוא שורה. לאחר שורת התקריות בין היועמ"שית לבין הממשלה, נראה כי הסערה הבאה עומדת בפתח.

היועמ"שית טוענת כי "יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם". היועמ"שחת מוסיפה כי "מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".

המכתב של בהרב מיארה:

המכתב של היועמ"שית

המכתב של היועמ"שית צילום: צילום מסך

"ניסיון הפיכה משפטי"

כזכור, על רקע שמועות כי בהרב מיארה מתכננת להוציא את נתניהו לנבצרות, הגיבו ראשי הקואליציה במכתב חריף שנשלח ליועמ"שית. במכתב עליו חתומים נציגי כל סיעות הקואליציה נכתב: "לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של 'הוצאת' ראש ממשלת ישראל ל'נבצרות'. לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיפו במכתב: "אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר" הם מוסיפים במכתב.

במכתב התגובה המהיר הכחישה בהרב מיארה את הטענות וכתבה: "במענה למכתבכם שבנדון, ומבלי להתייחס לדברים כפי שתיארתם, הריני להבהיר כי בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה".