השגרירה בצרפת מסבירה: "איני רוכשת כבוד לראש ממשלה עם 3 כתבי אישום"

יעל גרמן, שגרירת ישראל בצרפת מסבירה את היעדרותה מקבלת הפנים לראש הממשלה שנחת אמש בצרפת: "קיבלתי ידיעה מלשכת ראש הממשלה בירושלים, שביקשו שלא אהיה נוכחת היום בקבלת הפנים בשדה" | גרמן התפטרה וצפויה להתחלף בעוד כשבועיים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/02/23 07:57 יב בשבט התשפג

השגרירה בצרפת מסבירה: "איני רוכשת כבוד לראש ממשלה עם 3 כתבי אישום"
נתניהו ומקרון | , צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבל אמש (ו') על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון, בארמון האליזה בפריז. שני המנהיגים דנו בהרחבה בדרכים להיאבק באיום הגרעין האיראני: חיזוק ההרתעה מול איראן וגרורותיה במזרח התיכון, וסנקציות משמעותיות על משטר האייתולות. השניים שוחחו גם על הזירה האזורית, ועל הצורך בשימור היציבות האזורית. 

נתניהו בעת נחיתתו בצרפת

נתניהו בעת נחיתתו בצרפת | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"ביקשו שלא אהיה נוכחת היום בקבלת הפנים"

קודם לכן, בעת נחיתתו בצרפת, שלא כמקובל, שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן שהודיעה על התפטרותה וצפויה להתחלף בקרוב - לא הגיעה לשדה התעופה לקבל את פניו של נתניהו. אמש היא ניסתה להסביר בחשבון הטוויטר שלה: "והרי החדשות הפשוטות והאמיתיות. רק כדי להעמיד דברים על דיוקם: במהלך השיחות שלי עם נציגי ראש הממשלה בפאריס כהכנה לביקורו כאן, הבהרתי כי אני רוצה שהביקור יצליח ואעשה כל הנדרש לכך".

"עוד הוספתי כי אם ראש הממשלה לא ירצה בנוכחותי במהלך הביקור-פשוט לא  אגיע. אתמול אחר הצהריים קיבלתי ידיעה מלשכת ראש הממשלה בירושלים, שביקשו שלא אהיה נוכחת היום בקבלת הפנים בשדה". 

https://youtube.com/watch/C1_5YeKzH6w

"אני מייחלת להחזיר למדינתי את אופיה היהודי והדמוקרטי"

לדבריה היא כיבדה את ההנחיות מירושלים ולא הגיעה לשדה התעופה לקבלת הפנים הרשמית. "עד כאן העובדות הפשוטות ומכאן, החלה מכונת הרעל בפעולתה ואני הפכתי אשמה בזלזול בראש ממשלה נבחר. כשלטענתם אני זאת שהחלטתי ובחרתי להחרים את קבלת הפנים של ראש הממשלה".

"למען הגילוי הנאות", הוסיפה גרמן, "עלי להבהיר כי איני רוכשת כבוד לראש ממשלה שיש לו שלושה כתבי אישום פליליים, אך אני רוכשת כבוד למדינה האהובה שלי ולא הייתי פוגעת בכבודה, אילולא הורו לי שלא להגיע. אני מייחלת, ואעשה כל שבכוחי, להחזיר למדינתי את אופיה היהודי והדמוקרטי, ומקווה שנעשה זאת מוקדם ככל האפשר".

יעל גרמן |

יעל גרמן | צילום: Flash90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן