נתניהו טס לחו"ל ודרעי נפסל - זה מי שיחליף את ראש הממשלה

הפסילה הדרמטית של שר הפנים והבראיות אריה דרעי שללה ממנו גם את היכולת למלא את מקומו של ראש הממשלה נתניהו - עכשיו כשנתניהו טס לחו"ל שר אחר ימלא את מקומו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/23 10:53 יא בשבט התשפג

נתניהו טס לחו"ל ודרעי נפסל - זה מי שיחליף את ראש הממשלה
נתניהו טס, צילום: Avi Ohayon/GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס היום (ה') לפריז יחד עם רעייתו שרה וייפגש עם ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון. בניגוד לפעם שעברה בה לא יכל להיות ראש ממשלה, מי שיחליף את מקומו לא יהיה אריה דרעי, בעקבות פסילתו מלכהן כשר. 

הסיבה היא שכדי להחליף את ראש הממשלה ולמלא את מקומו יש להיות שר בממשלה, ודרעי שמונה עם הקמת הממשלה לתפקיד משנה לראש הממשלה לא יוכל למלא את מקומו של נתניהו, מי שיחליף את נתניהו יהיה שר המשפטים יריב לוין שמכהן גם כסגן ראש הממשלה.

היועמש"ית לנתניהו: "הימנע ממעורבות בשינויים במערכת המשפט"

היועצת המשפטית לממשלה דורשת מנתניהו להפסיק לעסוק בנושאים משפטיים ובתוכם הרפורמה במערכת המשפט, זאת מאחר וטרם הסדיר את חוות הדעת המשפטית בנוגע לניגוד העניינים בו הוא שורה. לאחר שורת התקריות בין היועמ"שית לבין הממשלה, נראה כי הסערה הבאה עומדת בפתח.

היועמ"שית טוענת כי "יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם". היועמ"שחת מוסיפה כי "מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".