נתניהו סירב לבהרב מיארה | ראש הממשלה לשעבר: "להרחיק מחיי הציבור"

קריאתה של היועמ"שית בהרב מיארה מראש הממשלה נתניהו להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט - סורבה על ידו | אהוד ברק הגיב: "את המתנקשים בהכרזת העצמאות יש להרחיק מחיי הציבור. חובתנו כאזרחים לפעול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/23 22:32 יא בשבט התשפג

נתניהו סירב לבהרב מיארה | ראש הממשלה לשעבר: "להרחיק מחיי הציבור"
נתניהו ובהרב מיארה, צילום: Flash90

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, ממשיך להתבטא בחריפות בנושא הרפורמה במערכת המשפט. הערב (ה') זה קרה בעקבות קריאתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לראש הממשלה בנימין נתניהו, להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט ולרפורמה, בשל ניגוד העניינים בו הוא נתון בשל משפטו המתנהל, ובעקבות סירובו של נתניהו לקריאה.

"יחד, עד לניצחון"

ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "היועמ"שית צועדת באומץ אל עימות הסטורי עם נתניהו וכנופיית הדי-9. לאור דרישתה, והודעת נתניהו שהוא מסרב להיענות, יש לדון בנבצרותו של נאשם בשוחד, הפועל לסירוס הרשות השופטת. את המתנקשים בהכרזת העצמאות יש להרחיק מחיי הציבור. חובתנו כאזרחים לפעול. מצילים את ישראל. יחד, עד לניצחון". 

אהוד ברק |

אהוד ברק | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"חשש סביר לניגוד עניינים"

במכתבה טענה בהרב מיארה כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"צ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. "זאת", לדבריה, "בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021".

"יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה".

בהודעה שהעוברה מטעמו  של נתניהו לבג"צ, נכתב: "האמור במכתב ובהודעת המשיבים (היועצת המשפטית לממשלה והמשנה ליועצת) אינו מקבל על ראש הממשלה".