"חשיבות עליונה לכך שהנשיא יאמר מי מנסה לבצע אונס של הכרזת העצמאות"

ראש הממשלה לשעבר מתייחס להפגנה הגדולה בכיכר הבימה נגד הרפורמה במערכת המשפט, ולניסיונות של נשיא המדינה לגשר בין שר המשפטים לבין נשיאת העליון: "הסיכוי שהדבר הזה יצלח הוא קטן מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/01/23 09:02 כב בטבת התשפג

"חשיבות עליונה לכך שהנשיא יאמר מי מנסה לבצע אונס של הכרזת העצמאות"
אהוד ברק | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, התייחס הבוקר (א') להפגנה הגדולה שנערכה אמש בכיכר הבימה שבתל אביב, אליה הגיעו עשרות אלפים. ברק נשאל האם נכון עושה נשיא המדינה יצחק הרצוג כשהוא שמנסה לרכך את הרפורמה במערכת המשפט, אותה הציג השר יריב לוין.

"חשוב שיעמוד זקוף על הבמה וייקח צד ברור"

"אני בטוח בדבר אחד - בכוונותיו הכנות של נשיא המדינה לעשות את זה", השיב ברק בראיון ב"כאן רשת ב", והוסיף: "הוא איש שיש לו יכולת במשאים ומתנים ולחבר בין אנשים, אין לי ספק. הבעיה היא שהוא עסוק במישהו שכבר שיטה בכל מי שהוא פגש בו, כולל בנשיא המדינה עצמו בגלגול קודם שלו כראש מפלגה. הרקורד שלו הוא של עקרב שיעקוץ תוך כדי מעבר הנהר על גבה של הצפרדע בכל מקרה. לכן, הסיכוי שהדבר הזה יצלח הוא קטן מאוד". 

תתקיים פגישה משולשת?

תתקיים פגישה משולשת? | צילום: Flash90

ברק הדגיש כי הוא "מצפה מהנשיא שברגע שהוא מגלה שהאיש משטה בו, שלא יתפתה להביא הצעה שעל פניה תיראה כתפורה בתפרים גסים ותאפשר בקלות את הפיכתה למערכת השיטוי הבאה בנשיא המדינה ובאזרחים. מצד אחד שלא יתפתה ליפול אבל הכי חשוב שיעמוד זקוף על הבמה וייקח צד ברור, לא בגמגום ולא בשום צורה שמשתמעת לשני פנים".

את דבריו חתם באומרו כי "יש חשיבות עליונה לכך שדמות כמו הנשיא, תעמוד ותאמר מי הצד שמנסה לבצע אונס של הכרזת העצמאות ושל מערכת המשפט ומי הצד שנלחם נגד. אסור לתת לשום סימטריה בין הצדדים האלה להצטייר משום מקור סמכות שהוא. כפי שנשיאת העליון חיות התייצבה".