ראיון מנכ"ל רגבים מאוכזב: "גם סמוטריץ' אחראי לתקלה הזאת"

דחיית הפינוי של חאן אל אחמר אכזבה את מנכ"ל רגבים מאיר דויטש: "כל חברי הקואליציה של היום התחייבו לנושא בקמפיין הבחירות" | על התנהלות הממשלה: "אם הממשלה הזאת לא תטפל באמת בשטחי C, זה קו אדום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/23 15:08 יא בשבט התשפג

מנכ"ל רגבים מאוכזב: "גם סמוטריץ' אחראי לתקלה הזאת"
חאן אל אחמר, צילום: Jamal Awad/Flash90

דחיית פינוי חאן אל אחמר: ממשלת הימין הודיעה אתמול לבג"ץ כי היא מבקשת לדחות את פינוי חאן אל אחמר ב-4 חודשים, שאלנו את מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים אם הוא מופתע מההחלטה: "אני לא מופתע אני מאוכזב, אני לא מופתע כי זה פעם שמינית כבר שהמדינה מבקשת הארכה והתרגלנו לזה שהמדינה לא מתכוונת לפנות, ואני מאוכזב כי ציפינו שהממשלה החדשה תחליט כן לפנות. בסופו של דבר כל חברי הקואליציה של היום התחייבו לנושא בקמפיין הבחירות וקיווינו שהם יממשו את זה".



למה צריך לפנות דווקא את חאן אל אחמר? יש המון בניה לא חוקית

כי המקום הזה הפך להיות הדגל בגלל המצב המשפטי שלו, כבר ב-2009 הגשנו עתירה על מבנה קבע שהוקם במקום והמדינה אמרה מהתחלה שזה איזור בעל חשיבות אסטרטגית ודינו להתפנות, בשאר העתירות המדינה אמרה שיש שיקול של סדרי עדיפות. אנחנו מגישים כ-20 עתירות בשנה על בניה לא חוקית ולכן חאן אל אחמר הוא ייחודי. 

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90


מה אתה רוצה לומר לבן גביר וסמוטריץ' על ההחלטה של הממשלה?

דיברתי עם סמוטריץ' בשבוע שעבר והוא אמר שהם דרשו פינוי אבל לא הצליחו להגיע להבנות ולכן הייתה הארכה. אבל כשר בממשלה גם הוא אחראי לתקלה הזאת.

שטחי C זה הקו אדום

צריך להפיל על חאן אל אחמר את הממשלה?

לא כי הקו האדום הוא הקרב על שטחי סי אם הממשלה הזאת לא תטפל באמת בשטחי C זה קו אדום. אם המדינה תקדם תכנית לשמירה על שטחי C בתמורה לחאן אל אחמר אני בעד, המטרה של העתירה לפינוי חאן אל אחמר היא שהמדינה תשנה א המדיניות שלה ותמנע השתלטות עמדנו במשימה.

חאן אל אחמר

חאן אל אחמר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לסיום, מה יקרה עוד 4 חודשים? יפנו?

אני מקווה שכבר עוד שבוע בתשובתו למדינה, בג"ץ ישתמש בעילת הסבירות ויחייב את המדינה לפנות כי זה מעשה בלתי סביר בעליל, מקווה שבג"ץ יוציא לממשלה יעד לפינוי. אני משער שעוד ארבעה חודשים אם לא יועברו סמכויות ולא תהיה תוכנית נראה עוד בקשה להארכה, כל פעם ימצאו סיבה למה לא לפנות.