שחרור מוקדם: עונשה של הסייעת המתעללת מהגן של כרמל מעודה קוצר

ועדת השחרורים קבעה כי לירז נתן, סייעת בגן "בייבי לאו" בניהולה של הגננת כרמל מעודה, תשתחרר מהכלא בסוף פברואר לאחר שריצתה 11 חודשי מאסר

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 15:01 ט בשבט התשפג

שחרור מוקדם: עונשה של הסייעת המתעללת מהגן של כרמל מעודה קוצר
לירז נתן, צילום: Photo by Flash90

ועדת השחרורים דנה היום (ג') בבקשתה של לירז נתן, סייעת בגן "בייבי לאו" בניהולה של הגננת כרמל מעודה, להשתחרר מהכלא וקבעה כי היא תשוחרר בסוף פברואר לאחר שריצתה 11 חודשי מאסר. נזכיר כי נתן הייתה שותפה לפגיעה בפעוטות חסרי ישע והורשעה בשבעה סעיפים של תקיפת קטין ובשלוש עבירות של תקיפה ונגזרו עליה 24 חודשי מאסר.

ממטה המאבק למען הילדים נמסר: "מדובר בהחלטה בזויה וחסרת כל היגיון. מדובר בפרשה שזעזעה את המדינה ולירז תפארת נתן היתה שם היא חלק בלתי נפרד ממה שכרמל מעודה עשתה לילדים האלו. העונש שנגזר עליה היה מגוחך מלכתחילה וכעת מקלים עליה אף יותר. המסר שעבר כיום למתעללות ותוקפות ילדים הוא ברור- תכנסי לכלא ומקסימום תשוחררי מוקדם, זה בדיוק מה שמעבירה המדינה כיום בהסכמתה לשחרור. ההורים הם אלו שמתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה יום ויום ומשקמים את הילדים והיה ראוי שהמדינה תראה אותם לפני שרואה את זכויותיה של לירז".

גן ילדים, אילוסטרציה

גן ילדים, אילוסטרציה צילום: Michael Giladi/Flash90

"הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן - וסטרה על ידה"

מכתב האישום שהוגש נגדה, עלה כי נתן הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן - וסטרה על ידה. במקרה אחר, שילבה ידיים של מספר פעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה. נתן נהגה להושיב פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת הכיסא בכדי למנוע תזוזתם.

בפעם אחרת, העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות מבלי שתוכל להיתמך בדבר - זאת כאשר חבריה לגן משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה. במקרים נוספים שפורטו בכתב האישום תחבה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות, הטיחה פעוטה אל הקיר, וכן גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח.