בעקבות התקיפה באיראן: בישראל נערכים לפעולות נקמה

במערכת הביטחון דנים על האפשרות כי האיראנים ינקמו על התקיפה שיוחסה לישראל באיספהאן | בין התרחישים: פגיעה בישראלים בחו"ל ומתקפת טילים מתימן או מסוריה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 07:29 ט בשבט התשפג

בעקבות התקיפה באיראן: בישראל נערכים לפעולות נקמה
צילום: צילום מסך מעמוד הטוויטר של Jason Brodsky

התקשורת האמריקאית דיווחה אתמול (ב') כי גורמים מודעייניים בכירים טוענים כי המוסד הוא האחראי לתקיפה על המתקן בעיר איספהאן שבאיראן, זאת בהמשך לדיווח בוול סטריט ג׳ורנל, לפיו ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעולה. עוד הבהירו הגורמים כי לארצות הברית לא לקחה חלק במתקפה.

בתוך כך, במערכת הביטחון דנים  ביממה האחרונה על התזמון שבו האיראנים ינקמו על הפגיעה שמיוחסת לישראל במתקן שפעל באתר לייצור כלי נשק מתקדמים באיספהאן. על הכוונת האיראנית, פגיעה בין היתר בתיירים ישראלים, אנשי עסקים, בכירים ישראלים בחו"ל, בשגרירויות, או בכלי שיט בבעלות ישראלית. עוד עולה כי ישנם תרחישים כי ישוגרו טילים או מל"טים מתימן או מסוריה, כך על פי דיווח של כאן חדשות.

צבא איראן

צבא איראן צילום: shutterstock

בכיר איראני: "יש מי שמשחק באש ואין לנו ספק"

כזכור, בכיר איראני התראיין לערוץ התקשורת "לאל-ג'זירה" ואיים על ישראל כי "ישראל יודעת שהיא תיענה בתגובה על תקיפת האתר הרחק מהרעש וההצהרות הרבות. יש מי שמשחק באש ואין לנו ספק כי הוא יהיה הראשון להישרף אם יחליט להבעיר מלחמה אזורית", אמר הבכיר האיראני.

בתוך כך, ביום ראשון האחרון, כלי טיס בלתי מזוהים תקפו שיירת משאיות המשוייכת למיליציה פרו-איראנית, באזור אל-בוכמאל בגבול בין סוריה לעיראק, כך דווח אתמול ברשתות הערביות. התקיפה, שבוצעה בשטח סוריה, כוונה לעבר שיירה של 25 משאיות שחצו את גבול עיראק-סוריה דרך מעבר גבול שבשליטת חיזבאללה, כך לפי רשת אל-ערבייה הסעודית. דיווחים לפיהם היעד היה מטה מיליציה איראנית.