דיווח אמריקאי: ישראל תקפה מפעל נשק באיראן

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ישראל היא זאת שביצעה את התקיפה במתקן הצבאי בעיר איספהאן | שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 17:37 ז בשבט התשפג

דיווח אמריקאי: ישראל תקפה מפעל נשק באיראן
צילום: צילום מסך מעמוד הטוויטר של Jason Brodsky

העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (א') כי לפי בכירים בארצות הברית, ישראל היא זאת שביצעה אתמול את התקיפה במתקן הצבאי בעיר איספהאן שבאיראן. הדיווח, מגיע יממה אחר הפיצוץ במתקן הנשק באיספהאן והתפרסם על פי גורמים אמריקאים המעורים בפרטי האירוע.

תיעוד מהתקיפה: 

בדיווח גורמים איראנים אמרו כי "המדינה סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה מטוסי קוואדקופטר קטנים שכוונו למפעל תחמושת בעיר איספהאן, ממש בסמוך לאתר השייך למרכז לחקר החלל של איראן. איראן אמרה כי ההגנה האווירית שלה הפילה את אחד המל"טים, בעוד שני האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג המבנה. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית".

הערכת אמ"ן: אלו שלושת האיומים המרכזיים על ישראל ב-2023

ההערכה השנתית של אמ"ן הציגה קשת רחבה של אתגרים שצפויים לישראל בשנת 2023. בקודקוד השני של משולש האתגרים הצפויים לישראל בשנה הקרובה עומדת איראן ולא רק בנושע לגרעין. כך למשל, בישראל מזהים לאחרונה מעורבות איראנית בטרור באזור יהודה ושומרון. בעזה איראן היא המממנת הראשית של ארגוני הטרור. אמ"ן מעריך שאיראן מבינה כי כשלה במאמציה להתבסס בסוריה, אולם היא תמשיך לפעול לחימוש ארגון חיזבאללה.

צבא איראן

צבא איראן צילום: shutterstock

בנוגע לגרעין האיראני מעריכים באמ"ן שהמדינה השיעית תמשיך במסלול הנוכחי של התקדמות איטית, ללא נקיטת צעדים קיצוניים. באמ"ן מעריכים כי איראן תשנה מדיניות רק אם יינקטו נגדה צעדים קיצוניים, ואז היא עלולה להעשיר אורניום לרמה צבאית של 90 אחוז. ישראל צריכה להיערך לכך, כך אומרים באמ"ן, מבחינת דרכי פעולה מדיניות וצבאיות, כדי שלא להיות מופתעת.