כך נתניהו מתכוון להחזיר את דרעי להיות שר

בקואליציה מתכננים לקדם הצעת חוק בה יהיה אסור לבג"צ לבצע ביקורת שיפוטית על מינוי שרים, במטרה להכשיר את יו"ר ש"ס ולהחזירו לשולחן הממשלה,

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 14:14 ח בשבט התשפג

כך נתניהו מתכוון להחזיר את דרעי להיות שר
דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות החלטת בג"צ בה פסלו את יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לכהן בתפקיד שר בממשלה, חברי הקואליציה, בהובלת חברי הכנסת מש"ס, מקדמים הצעת חוק במטרה להכשירו ולהחזירו לשולחן הממשלה. על פי הצעת החוק, לבג"צ יהיה אסור לבצע ביקורת שיפוטית על מינוי שרים.

בהצעת החוק נכתב כי "מוצע לתקן את חוק יסוד: הממשלה, כך שיובהר כי בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן".

דרעי במפגן התמיכה

דרעי במפגן התמיכה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סער: "קומבינה החדשה של הקואליציה - תיכשל כישלון חרוץ"

עוד נכתב בהצעת כי "בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית, ולכן יש לתקן את חוק יסוד הממשלה כך שלא תהא ביקורת שיפוטית על המינויים".

חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי גדעון סער תקף את המהלך של הקואליציה. "הקומבינה החדשה של הקואליציה בניסיון להפר את פסק הדין של בית המשפט העליון ולמנות את דרעי - תיכשל כישלון חרוץ בדיוק כמו הקומבינות הקודמות. הניסיון חסר המעצורים והציני לשלול ביקורת שיפוטית ״מכל עילה שהיא" - מביש", כתב סער בעמוד הטוויטר שלו.

דרעי חושף: לא ביקשתי להיות ראש ממשלה חליפי - אחזור להיות שר

מאז הפסילה הדרמטית של יו"ר ש"ס מלכהן כשר, שר הבריאות והפנים לשעבר שומר על שתיקה, הערב הוא מתראיין לראשונה וחושף: "לא ביקשתי מנתניהו ראש ממשלה חליפי. אחזור בקרוב לכהן כשר אחרי שנחוקק חוק", כך אמר בראיון לחדשות 12.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

גורמים בקואליציה אמרו בשבוע שעבר לחדשות כיפה, על החזרת דרעי לשולחן הממשלה, "יש כמה כיוונים שנבדקים, עדיין אין פריצת דרך". בנוסף, בראיון לכאן 11 אמר דרעי: "חשבתי שיריב לוין היה צריך לעשות את מסיבת העיתונאים בעיתוי אחר, פגע בי שחשדו בי שאני דאגתי למסיבת העיתונאים כדי לאיים על בית המשפט. אני חושב שעקרונות הרפורמה נכונים, יש מקום להתפשר".