נתניהו במפגן התמיכה בדרעי: "זה רק כרגע, לא מתכוון לוותר עליו"

במפגן התמיכה ביו"ר ש"ס שפוטר מהממשלה נאם ראש הממשלה נתניהו שהבהיר כי פיטוריו הם רק זמניים: "אנחנו בתוך המאבק הזה מול תעמולה שקרית שניזונה מבערות" | דרעי: "הפיטורים אתמול זה לא חולשה זה חוזק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 15:23 א בשבט התשפג

נתניהו במפגן התמיכה בדרעי: "זה רק כרגע, לא מתכוון לוותר עליו"
דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפגן תמיכה בדרעי: לישיבת הסיעה של מפלגת ש"ס הגיעו רבים מחברי הקואליציה ושרי הממשלה מהליכוד ובראשם ראש הממשלה נתניהו. בישיבה נאמו השרים ותקפו את החלטת בג"צ להורות על פיטוריו של אריה דרעי. גם ראש הממשלה נתניהו נאם וסייג את הפיטורין כשאמר: "אני לא מתכוון לוותר עליו".

צפו בדברים המלאים של נתניהו:

דבריו של נתניהו: "צריך להחזיר עטרה ליושנה"

נתניהו דיבר על פיטוריו של דרעי והבהיר שהפיטורין הם זמניים על למציאת פטרון: "ההחלטה אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה".

אריה ואני היחידים שעברנו פעמיים הספדים בחיים שלנו, התרומה של אריה היא אמיתית זה לא ספין שאתם שומעים בתקשורת זה אמיתי והחזרה שלו להנהגת המדינה זה צורך לאומי". נתניהו פנה לנוכחים ואמר: "אנחנו נעשה הכל במהרה בימינו להחזיר את אריה למקומו הראוי, גם משום שצריך להחזיר עטרה ליושנה".

צפו בדבריו של דרעי:

דרעי במהלך ישיבת הסיעה

דרעי במהלך ישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט"

בפתח דבריו אמר נתניהו: "חברי ואחי אריה דרעי, אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית וכוזבת, אינסופית. הקו המנחה שלה הוא 'הקץ לדמוקרטיה'. ובכן, לא בקץ הדמוקרטיה אנחנו עוסקים אלא בהצלת הדמוקרטיה". נתניהו המשיך וטען: "מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט? איך מיעוט לא משתלט על הרוב? על ידי איזון בין שלוש הרשויות".

"האיזון הזה הופר במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות" המשיך נתניהו, "אתם לא תדעו שהוא הופר כי בערוצי התעמולה חוץ מערוץ 14 לא אומרים לכם את מה שאמר העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' שאומר שבישראל קיים דבר שאין באף דמוקרטיה". נתניהו הוסיף: "אנחנו באים להחזיר את האיזון הזה לישראל שהייתה פה במשך 50 שנותיה הראשונות ואז אף אחד לא אמר 'קץ לדמוקרטיה'". על המחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט אמר נתניהו כי היא "תעמולה שקרית שניזונה כל הזמן מבערות וגם משקר מכוון".

דבריו של אריה דרעי

"אני רוצה לפתוח בהתנצלות. להתנצל בפני כל אלו שאכזבנו אותם בישיבת הממשלה, שחשבו שברנו להתריס ובאנו כדי להעביר את סל הבריאות הגדול. מתנצל שאכזבנו אותם שראש הממשלה נתניהו שציפו ממנו שיעשה תרגילים שיתחמק - עשה את זה אמנם במחאה בכאב ופיטר".

"זה באמת לא מאבק אישי שלי. אני כאן כי יש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה בשנתיים האחרונות להזיז את הממשלה הרעה הזאת. עבדנו קשה מאוד כדי לנצח בבחירות הללו וכדי להביא לידי ביטוי מה שהתחייבנו, וההתחייבות בקולנו היתה משילות וזהות יהודית". דרעי סיים ואמר: "שלא יתבלבלו, הפיטורים אתמול זה לא חולשה זה חוזק. אם מישהו חושב שיעשה הפיכה שיפוטית בהחלטות מנהליות ימצא מולו קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לזה לקרות"