דרעי חושף: לא ביקשתי להיות ראש ממשלה חליפי - אחזור להיות שר

יו"ר ש"ס אריה דרעי שובר הערב שתיקה ומתראיין לערוצי הטלוויזיה השונים לראשונה מאז ההחלטה הדרמטית בבג"ץ לפסול אותו מלכהן כשר | גורמים בקואליציה לכיפה: עדיין אין פריצת דרך

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 18:24 ד בשבט התשפג

דרעי חושף: לא ביקשתי להיות ראש ממשלה חליפי - אחזור להיות שר
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מאז הפסילה הדרמטית של יו"ר ש"ס מלכהן כשר, שר הבריאות והפנים לשעבר שומר על שתיקה, הערב הוא מתראיין לראשונה וחושף: "לא ביקשתי מנתניהו ראש ממשלה חליפי. אחזור בקרוב לכהן כשר אחרי שנחוקק חוק", כך אמר בראיון לחדשות 12.

גורמים בקואליציה אומרים היום לחדשות כיפה, על החזרת דרעי לשולחן הממשלה, "יש כמה כיוונים שנבדקים, עדיין אין פריצת דרך". בנוסף, בראיון לכאן 11 אמר דרעי: "חשבתי שיריב לוין היה צריך לעשות את מסיבת העיתונאים בעיתוי אחר, פגע בי שחשדו בי שאני דאגתי למסיבת העיתונאים כדי לאיים על בית המשפט. אני חושב שעקרונות הרפורמה נכונים, יש מקום להתפשר".

נתניהו במפגן התמיכה בדרעי: "זה רק כרגע, לא מתכוון לוותר עליו"

בתחילת השבוע נתניהו דיבר על פיטוריו של דרעי והבהיר שהפיטורין הם זמניים על למציאת פטרון: "ההחלטה אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה".

אריה ואני היחידים שעברנו פעמיים הספדים בחיים שלנו, התרומה של אריה היא אמיתית זה לא ספין שאתם שומעים בתקשורת זה אמיתי והחזרה שלו להנהגת המדינה זה צורך לאומי". נתניהו פנה לנוכחים ואמר: "אנחנו נעשה הכל במהרה בימינו להחזיר את אריה למקומו הראוי, גם משום שצריך להחזיר עטרה ליושנה".