איילת שקד מתרגשת מהפטור ומדגישה: "זו הייתה משימה אישית שלי"

שרת הפנים לשעבר, שקידמה בזמן כהונתה את הפטור מוויזה לארצות הברית בירכה: "בטוחה שעכשיו כשלא צריך לתת את הקרדיט לאף אחד, הממשלה תעביר את החקיקה במהרה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 14:01 ח בשבט התשפג

איילת שקד מתרגשת מהפטור ומדגישה: "זו הייתה משימה אישית שלי"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד החוץ קיבל היום (ב') את הנתונים האמריקאים על סירובי הוויזות לישראלים לשנת 2022, ומהם עולה כי ישראל יכולה להצטרף לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית ובתוך חודשים יוכלו אזרחי ישראל לבקר בארצות הברית ללא צורך בוויזה.  

איילת שקד, שקידמה את המהלך בזמן כהונתה כשרת הפנים, בירכה על ההחלטה: "בנובמבר 2021 טסתי לוושינגטון לפגוש את השר להגנת המולדת, אלחנדרו מיורקס כדי לקדם חלום של הרבה מאוד ישראלים הפטור מויזות לארה"ב. עד לאותה נקודה זו אכן הייתה משימה שבמשך 10 שנים אף אחד לא הצליח לקדם".

"התרגשתי הבוקר לקבל את הבשורה על עוד צעד חשוב מאוד"

עוד הוסיפה ואמרה כי "כשקמה הממשלה ביקשתי מרה"מ בנט לקחת את המשימה הזו תחת חסותי. ידעתי שרק בנחישות יהיה אפשר להביא לישראלים את הפטור הכל כך נכסף.  אחרי כמעט שנה וחצי של עבודה מאומצת מול הממשל האמריקאי ומול שגריר ארה״ב בישראל, טום ניידס שהיה רתום ב-100% למשימה, התרגשתי הבוקר לקבל את הבשורה על עוד צעד חשוב מאוד שמקדם את כניסתה של ישראל לתוכנית הפטור מויזות לארה״ב".

"עכשיו, כשלא צריך לתת את הקרדיט לאף אחד, הממשלה תעביר את החקיקה במהרה"

שקד ציינה כי "זו הייתה משימה אישית שלי במסגרתה מיניתי פרוייקטור שהיה אמון 24/7 על נושא הפטור והוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל. לולא שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, שהיה שותף מלא למשימה זה לא היה קורה".

טום ניידס

טום ניידס צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיום דבריה אמרה כי "עברנו היום שלב חשוב כשהצלחנו להוריד את אחוזי הסירוב מתחת ל-3% וכעת נשאר להשלים את החקיקה. אני בטוחה שעכשיו, כשלא צריך לתת את הקרדיט לאף אחד הממשלה תעביר את החקיקה במהרה".